A început programul de instruire pentru companiile din sectorul agroalimentar

В Молдове

20 de companii din diferite regiuni ale țării au început astăzi ciclul de instruiri organizate în cadrul programului ”Academia Exportatorului”, lansat recent de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) cu suportul proiectului USAID Agricultură Performantă în Moldova.

Prima instruire la tema ”Planificarea afacerii orientate spre export”, a fost destinată companiilor, care dispun de experiență minimă în domeniul exportului. În cadrul acestui eveniment, participanții au beneficiat de informații utile, ce se referă la planul de afacere (componente, pași, etape), planificarea strategică, avantajele și riscurile exportului etc.

Seminarul face parte din seria de instruiri din cadrul proiectului „Sporirea capacităților de export ale companiilor moldovenești din sectorul agroalimentar de înaltă valoare pentru a accesa noi piețe de desfacere”.

 

Reamintim că obiectivul de bază al proiectului este de a contribui la dezvoltarea unui sector agricol performant în Republica Moldova, prin sporirea cunoștințelor teoretice, capacităților și abilităților practice ale personalului implicat în activități de marketing și export a produselor agro-alimentare cu valoare adăugată înaltă.

În total, în cadrul Academiei Exportatorului, pe parcursul anului curent, vor fi organizate mai multe activități cu diverse tematici: instruiri, master-class-uri despre legislația, reglementările și procedurile de export ale produselor agroalimentare cu valoare adăugată înaltă (AVI).

Totodată, participanții vor beneficia de servicii individuale de mentorat și orientare (coaching) pe piețele externe. Întreprinderile cu cea mai înaltă performanță vor fi selectate în baza unor criterii pentru a participa la Programul de Sporire a Calificării Managerilor Moldova-Austria, inclusiv la vizita de studiu în Austria.

De asemenea, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, le va oferi participanților posibilitatea să-și promoveze produsele pe piețele externe prin intermediul bazei de date a oportunităților comerciale a Rețelei Europene a Întreprinderilor – Enterprise Europe Network.

 

обратно к списку