Are loc a IV-a ediție a proiectului „Winter Berry School”

Партнерские материалы

În această perioadă, Asociația Producătorilor de Pomușoare din Moldova, cu susținerea USAID, desfășoară proiectul „Winter Berry School”. Este al patrulea an consecutiv când se desfășoară aceste seminare, dar este prima dată când ele au loc on-line, asta pentru că există riscul infectării cu Covid-19. La aceste seminare desfășurate online, producătorii de pomușoare sunt ajutați de experți în domeniu, atât naționali cât și internaționali, să-și dezvolte afacerea și să rezolve anumite probleme. Despre cele mai importante subiecte abordate la aceste seminare, ne-a spus Președintele Asociației Producătorilor de Pomușoare, Aneta Ganenсo.

„Anul acesta noi ne-am axat mai mult pe tehnologii noi de cultivare, pe soiuri noi, tema aceasta rămâne a fi actuală în fiecare an. Pentru că toată lumea se dezvoltă și trebuie să ținem pasul. Problemele istorice țin în mare parte de segmentul economic, cum ar fi problema forței de muncă, lipsa apei, legislația imperfectă, lipsa pepenierelor moderne. Unele dintre aceste probleme sunt pe plan mondial, cum ar fi lipsa brațelor de muncă fiindcă migrația este un fenomen prezent în fiecare țară. Problemele anului 2020 țin de criza economică, care a apărut ca urmare a pandemiei de Covid 19. Guvernarea nu a avut experiența necesară pentru a lupta cu acest fenomen, iar noi nu am avut de la cine învăța. Toată lumea s-a aflat în panică, exista temerea de a pierde afacerile, deplasările au fost date peste cap. Seceta a fost o altă problemă gravă, și înghețul, care a venit primăvara devreme”, ne-a spus președintele asociației.  

De la an la an problemele se schimbă, or se completează, altele rămân fără soluții clare, dar cel puțin experții în domeniu dezvăluie secrete și metode pentru ca afacerile cu pomușoare să prospere. Seminarele au loc anume iarna pentru că în această perioadă producătorii au mai mult timp liber și vor putea asimila cu mare atenție toată informația.

“Al doilea subiect se referă la marketing, vorbim aici despre strategii de marketing, despre ambalaj, care la fel este ceva foarte important, iar acest subiect este mereu actual, tendințele fiind mereu în schimbare. Reflectăm tendințe noi cum ar fi dezvoltarea segmentului de pomușoare ecologice care este în mare creștere printre consumatori,” menționează Aneta Ganenсo.

Aneta Ganenсo ne-a spus că în ultima vreme se înregistrează o creștere în domeniul cultivării de pomușoare, dar totuși pericolele îi pasc după fiecare colț pe producători.

“Partea rea este criza economică mondială care a atins acest segment, pomușoarele sunt produse de lux, iar în cazul unei crize economice anume vânzările produselor de clasa premium au de suferit dramatic. Consumatorul are scădere de venituri, în o astfel de perioadă el nu are siguranță în ziua de mâine, nu mai procură produse din clasa premium dar mai mult produse din clasa econom”, explică Aneta Ganenсo.

Proiectul Winter Berry School se desfășoară în perioada 18.01- 29.01.2021

Urmărește știrile Agroexpert -> pe Telegram!

Источник: Agroexpert
обратно к списку