Партнерские материалы

Covid-19 schimbă în permanență sectorul și preferințele consumatorului de fructe și legume

Covid-19 schimbă în permanență sectorul și preferințele consumatorului de fructe și legume, notează Fruitnet.com. Sursa arată că ultimele studii indică extinderea modelelor de aprovizionare, cererea mai mare de produse locale și o nevoie mai mare de automatizare a proceselor.

Criza provocată de Coronavirus a dus la schimbări majore și durabile în modul în care sunt vândute fructe și legume proaspete, determinând cultivatorii, procesatorii și furnizorii să caute modalități de adaptare pe măsură ce este iminentă o recesiune globală.

Acestea sunt concluziile principale trase de noile cercetări efectuate de compania olandeză producătoare de legume RijkZwaan, care a discuta cu un număr mare de parteneri ai lanțului de aprovizionare și specialiști din industrie pentru a înțelege efectele pandemiei.

Lanțurile de aprovizionare cu fructe și legume proaspete se confruntă cu schimbări similare în întreaga lume, se arată în raport.

De exemplu, specialiștii RijkZwaan din regiuni precum China, India, Rusia, Europa, Africa de Sud și SUA au constatat că pandemia a accelerat o tranziție către cumpărături online și livrare la domiciliu, o tendință care era deja în curs la începutul pandemiei.

„Acest lucru a determinat comercianții cu amănuntul precum Alibaba, Walmart, Carrefour și LIDL să își mărească investițiile în instrumente online”, a remarcat compania. „Furnizorii de produse la cutie, cum ar fi Marley Spoon și HelloFresh, câștigă din ce în ce mai mult loc pe piață, în special în Europa și Australia.

„Între timp, sectorul serviciilor de alimentație a fost grav afectat pe toate continentele. Reprezentanții RijkZwaan au menționat, de exemplu, că vânzările din acest canal din SUA au fost cu 70% mai mici în septembrie, decât în luna august.

Experții grupului olandez Rabobank au prezis că unele dintre aceste schimbări de canal se vor dovedi a fi permanente.

În căutarea inspirației

RijkZwaan a descoperit, de asemenea, că consumatorii din întreaga lume nu numai că trec pe noi canale, dar aleg și din ce în ce mai mult alimente proaspete și sănătoase, legumele care au o durată lungă de valabilitate se dovedesc „deosebit de populare”.

Aceasta reprezintă o oportunitate pentru sector, a sugerat acesta, adăugând că una dintre echipele sale din Brazilia a aflat că consumatorii caută în mod activ informații despre valorile nutriționale ale produselor.

„Oamenii aleg tot mai mult produsele și furnizorii locali”, a continuat acesta. „În afară de aceasta, pandemia a declanșat o creștere semnificativă a numărului de persoane care gătesc acasă, în special în SUA, America Latină, Asia, Europa și Australia, astfel încât consumatorii de pretutindeni sunt în căutare de inspirație.

RijkZwaan a declarat că își împărtășește perspectivele pieței cu clienții pentru a-i ajuta să se adapteze la aceste schimbări majore, de exemplu prin diversificarea produselor sau a pieței sau prin investiții în procese digitale mai eficiente sau mecanizare.

„Cercetarea relevă faptul că găsirea de forță de muncă suficientă este o provocare majoră pentru producători, la fel cum este crearea unui loc sigur de lucru”, a spus acesta.

„Prin urmare, investim în soiuri de legume care sunt aliniate la aceste noi nevoi, cum ar fi termenulde valabilitate lung, unei dimensiuni adecvate pentru cutii și/sau pentru recoltarea mecanică.

Mai mult, împreună cu partenerii săi, RijkZwaan continuă să ofere consumatorilor o mulțime de surse de inspirație pentru gătitul acasă, de exemplu prin intermediul platformei sale online LoveMySalad.

Источник: Agroexpert

⚡️ Следите за новостями Agroexpert в ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!