La Gala Businessului Moldovenesc din cele circa 150 întreprinderi înregistrate în cadrul concursurilor „Marca comercială a anului 2020” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității”, 126 au fost premiate. Evenimentul a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI), în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI).
În cadrul ceremoniei, președintele CCI, Sergiu Harea, a menţionat că premiile oferite în această ediție confirmă curajul, perseverența și dorința companiilor de a se afirma pe plan național și de a-și contura reușitele în domeniul promovării mărcilor comerciale și ale managementului calității.
„Toți învingătorii prezenți astăzi aici sunt o dovadă clară a faptului că fiecare companie și brand are nevoie de promovare și că toate acțiunile pe care le întreprind nu sunt în zadar, ci contribuie direct la dezvoltarea mediului de afaceri autohton”, a declarat Sergiu Harea.
Viorel Iustin, director general al Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, a menționat că agenții economici manifestă un interes tot mai mare față de „Marca comercială a anului”, care a devenit în timp o veritabilă platformă de promovare și recunoaștere a celor mai de succes branduri de pe piața autohtonă.
„Asigurăm atât participanții la concurs, cât și toți reprezentanții mediului de afaceri, de susținerea plenară din partea AGEPI în procesul de înregistrare și protecție a proprietății intelectuale atât în țară, cât și peste hotare”, a spus Viorel Iustin.
Cu un mesaj de apreciere către antreprenori și reprezentanții mediului de afaceri, a venit și prim-ministrul interimar al Republicii Moldova, Aureliu Ciocoi.
„Anul 2020 a fost unul greu. Pandemia a afectat foarte mult economia națională. Chiar și așa, majoritatea din Dvs. ați reușit să păstrați locurile de muncă, să continuați activitatea în condiții grele, să mențineți cu efortul financiar sustenabilitatea bugetară a Republicii Moldova.Numai datorită Dvs., statul Republica Moldova este capabil să-și onoreze obligațiunile financiare față de cetățeni, domeniile medicină, educație și față de alte sectoare foarte importante pentru țară”, a declarat prim-ministrul interimar.
Fiind la cea de-a 7-a ediție, concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calității” a devenit unul de anvergură naţională, scopul căruia este de a contribui la conștientizarea necesității implementării standardelor internaționale de management al calității în companiile naționale și promovarea celor mai calitative produse în rândul consumatorilor.
La ediția curentă, din cele 35 de companii înscrise în concurs, 26 au primit titlul de Laureați, apreciați cu „Zeița Calității”, 6 diplomați au fost apreciați cu Diplomă.
Concursul „Marca comercială a anului” reprezintă unul dintre cele mai eficiente instrumente de creștere a competitivității şi sporire a capacităților întreprinderilor autohtone în crearea şi promovarea mărcilor comerciale pe piața internă şi externă prin evaluarea calitativă a acestora de către un juriu profesionist, inclusiv pe baza opiniei consumatorilor.
La cea de a 18-a ediție, din 100 de mărci comerciale înregistrate în concurs, 94 au fost premiate ca fiind cele mai reușite în cadrul diferitor nominalizări, precum: Debutul anului, Afaceri de familie, Business online, Export, Femeia în afaceri; IMM-ul favorit al anului, Liderul anului etc.
În comparație cu edițiile anterioare, luându-se în calcul situația pandemică, anul acesta în cadrul evenimentului a participat un număr limitat de invitați.
⚡Urmărește știrile Agroexpert ->pe Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!