В Молдове

Afacere cu lavandă: Cum o mică activitate a devenit un brand de succes

Автор: AgroExpert
afacere lavandă Dondușeni - agroexpert.md

O afacere specializată în cultivarea și prelucrarea lavandei din satul Cernoleuca, raionul Dondușeni, a devenit un exemplu de dezvoltare durabilă. Fondată în 2017, pe o suprafață de 3 hectare, „Levantica” a reușit să devină un brand de succes, datorită eforturilor antreprenoarei Ala Sîncu și celorlalți membri ai familiei sale. 

În ciuda provocărilor care au afectat inițial planurile de export, producătorii au găsit alternative pentru a-și promova produsele pe piața locală, participând la un târg.

„Ca și toți ceilalți colegi speram că produsele noastre vor fi realizate peste hotare, în Europa. În anul 2020, când am avut primele produse, ulei de levănțică, s-a început pandemia. A fost nevoie să căutăm o altă alternativă pentru a vinde produsele și în așa mod am participat la primul târg organizat în Chișinău, care ne-a deschis calea pentru a ne promova, a face cât mai multe produse variate din levănțică și a merge mai departe. Astfel, de la 3 produse am ajuns la 10 produse”, a povestit antreprenoarea Ala Sîncu.  

La brandul „Levantica” lucrează 5 persoane, fiecare având responsabilități bine definite în dezvoltarea afacerii.

„Suntem membrii familiei, dar am împărțit în așa mod lucrurile pe care le efectuăm în decursul anului, ca fiecare membru să răspundă de ceea ce este necesar pentru a ne dezvolta”, susține aceeasta. 

Cu o abordare sustenabilă, acești producători au renunțat la utilizarea erbicidelor și pesticidelor, recoltând lavanda manual și selectând-o cu grijă pentru diferite produse. 

„Nu folosim erbicide sau pesticide. Lavanda se recoltează manual, cu secera, separat pentru fiecare produs. Întâi de toate, se selectează și se strânge recolta pentru buchete, urmează recolta pentru apă și ulei”, a precizat antreprenoarea Ala Sîncu. 

Totuși, una dintre problemele majore cu care se confruntă este vânzarea produselor.  

„Vinderea produselor pe care le facem este cu mult mai complicat, fiindcă magazinele mari nu acceptă să fie pe rafturile magazinelor producătorii mici”, adaugă ea. 

Ala Sîncu încurajează tinerii antreprenori să investească în pământ, subliniind potențialul valorificării resurselor naturale din Republica Moldova. Ea crede că pământul bogat al țării poate fi folosit pentru a crea produse de calitate, atât pentru piața locală, cât și pentru export. 

„Eu încurajez antreprenorii care vor să deschidă o afacere să investească în pământ. Republica Moldova are un pământ foarte bogat și cred că acesta se poate de valorificat și de făcut produse frumoase, atât pentru clienții din Republica Moldova, cât și pentru cei de peste hotare. Totodată, îndemn micii producători să investească în plantele aromatice și plante medicinale, fiindcă acesta este viitorul țării noastre”, conchide Ala Sîncu. 

⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!

⚡️ Следите за новостями Agroexpert в ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!