12 companii producătoare și exportatoare de fructe, membre ale Moldova Fruct participă, în perioada 5-7 aprilie, la cea mai mare expoziție specializată Fruit Logistica din Berlin, Germania, cu scopul de a promova fructele moldovenești, a identifica noi cumpărători și a diversifica piețele de desfacere.
Producătorii moldoveni își prezintă oferta de fructe în cadrul acestui eveniment datorită suportului oferit de proiectul USAID Agricultura Performantă în Moldova, Agenția de Investiții și Western NIS Enterprise Fund (WNISEF).
„Obiectivul nostru este de a promova fructele moldovenești cumpărătorilor noi și de a prezenta Republica Moldova ca furnizor de fructe gustoase și de înaltă calitate. Am discutat cu actuali și potențiali cumpărători despre livrări și colaborări pentru sezonul următor. Participarea noastră la acest eveniment este extrem de necesară mai ales acum, când trebuie să diversificăm piețele pentru ca fructele moldovenești să ajungă în cât mai multe țări ale lumii. Avem un grup format din 12 companii care prezintă oferta de fructe la stand și alți 10 producători care vizitează expoziția”, spune Iurie Fală, director executiv al Moldova Fruct.
Chiar în prima zi de expoziție, standul Moldova Fruct a fost vizitat de cumpărători din India, Emiratele Arabe Unite, Suedia, Marea Britanie, Norvegia, dar și de o delegație formată din miniștri ai agriculturii din statele Balcanice însoțiți de Viorel Gherciu, ministrul moldovean al agriculturii și ministrul german al Agriculturii, Cem Özdemir. Standul Moldovei a fost vizitat și de jurnaliști interesați să scrie despre țara noastră.
„Am discutat cu jurnaliști olandezi care cunosc despre Moldova și ne vizitează de fiecare dată când suntem la Fruit Logistica. Am avut discuții despre livrări de mere cu comercianți care reprezintă companii din Orientul Mijlociu, Norvegia. Am observat un interes pentru întreaga gamă de fructe moldovenești, un interes pentru cireșe livrate pe cale aeriană - un subiect pe care trebuie să-l analizăm și să facem calcule”, menționează Marian Gorincioi, reprezentant al companiei Farm Prod SRL.
Prezentă la expoziție, Elena Davidescu, specialistă vânzări în cadrul companiei Ceteronis-ST, a declarat că: „Fruit Logistica este un eveniment de anvergură care ne oferă posibilitate să ne promovăm produsele. Deja am avut întâlniri cu clienți pe care îi cunoaștem și avem o istorie de colaborare cu ei. Totodată, am discutat cu potențiali cumpărători din Germania, Polonia, Emirate, Marea Britanie, Croația. Am avut vizitatori, care nu cunoșteau Moldova, iar noi le-am oferit detalii și au fost impresionați de varietatea de fructe pe care putem să o oferim. Am observat un interes sporit pentru prune, struguri, caise, mere și cireșe în special pentru piața din Orientul Mijlociu”.
Diversificarea pieței pentru fructe a fost mereu o prioritate pe agenda membrilor Asociației Moldova Fruct. În ultima perioadă însă, producătorii au conștientizat riscul de a fi dependenți de o singură piață de desfacere și au devenit activi în promovarea fructelor pe noi piețe de export.
Fruit Logistica este cea mai mare expoziție specializată din Europa la care își prezintă produsele mai mult de 3 mii de expozanți. Totodată, evenimentul atrage peste de 75 de mii de vizitatori.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!