Guvernul a aprobat Conceptul Sistemului informațional de gestiune a garanțiilor financiare pentru credite și Regulamentul privind funcționarea acestuia. Astfel, antreprenorii vor beneficia de mai multă securitate și transparență în acordarea garanțiilor.
Documentul presupune digitalizarea proceselor de solicitare, examinare, emitere, monitorizare și recuperare a garanțiilor financiare, destinate creditelor contractate de întreprinderile micro, mici și mijlocii.
Inovația vine să înlocuiască metoda actuală a procedurilor existente în procesul acordării garanțiilor financiare pentru credite, acestea fiind bazate pe fluxul documentelor pe suport de hârtie.
Prin digitalizarea proceselor, vor fi evitate unele riscuri și vulnerabilități care vizează siguranța și integritatea informațiilor, precum și reducerea timpului acordat procedurilor ce vizează interacțiunea dintre participanții la proces.
„Automatizarea acestor proceduri va permite partajarea electronică a informațiilor cu toți actorii implicați în garantarea creditelor pentru IMM-uri și va asigura interoperabilitatea cu alte sisteme de stat, accelerând comunicarea între participanți și entități relevante”, a precizat secretarul de stat la Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării Mihai Lupașcu.
Soluția tehnică a fost dezvoltată cu sprijinul Proiectului pentru Ameliorarea Competitivității, finanțat de Banca Mondială. Sistemul a fost pilotat cu fonduri de la donator, iar costurile de întreținere pentru următorii ani nu vor depăși 130 mii lei.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!