Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură urmează să fie reorganizată. Mai exact, autoritățile planifică să majoreze numărul de personal cu încă 75 de locuri. Ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea sublinia că volumul mare de lucru și personal insuficient are un impact negativ asupra calității exercitării atribuțiilor funcționale ale AIPA.
Autoritățile subliniază faptul că volumul mare de lucru și personal insuficient are un impact negativ asupra calității exercitării atribuțiilor funcționale ale Agenției, iar termenul de examinare a dosarelor este tergiversat, inclusiv sunt comise frecvent erori tehnice. Totodată, aceasta ar fi una dintre principalele cauze ale restanțelor la achitarea subvențiilor pentru anul 2022.
„În 2022 au fost înregistrate 16.146 de dosare în gestiunea a 85 de angajați, dintre care 18 funcții vacante, pe când în 2017 erau 5.643 de dosare la 90 de angajați”, se menționează în proiectul hotărârii.
Astfel, MAIA afirmă că de cele mai multe ori, angajații sunt nevoiți să lucreze supra program.
„Concediile ordinare pentru angajații Agenției nu pot fi oferite integral, pe motiv că: nu sunt angajați suficienți, care ar putea prelua exercitarea funcțiile pe perioada aflării în concediu a angajaților, iar pe parcursul ultimilor ani nu au fost suplinite locurile vacante din cauza salariilor neatractiv”, se mai arată în nota informativă.
Cum vor fi suplinite locurile de muncă
Ministerul Agriculturii și industriei Alimentare propune reorganizarea a trei instituții subordonate, prin ajustarea statelor de personal conform necesităților reale sectorului, operarea unor modificări ce vizează diminuarea efectivului-limită, inclusiv unele modificări sub aspect redacțional.
În total au fost identificate 102 unități de personal, care se reduc din cadrul Comisiei de Stat pentru Testarea Soiurilor de Plante (CSTSP) – 3 angajați și 99 de angajați din cadrul Serviciului Special pentru Influențe Active asupra Proceselor Hidrometeorologice (SSIAPH).
Respectiv, efectivului-limită al AIPA va fi majorat cu 75 angajați în cadrul aparatului central al Agenției prin instituirea a trei subdiviziuni, iar celelalte și reorganizarea celorlalte:
- „Direcția plăți în avans”, cu 7 persoane, care vor examina cererile de subvenționare în avans pentru dezvoltarea proiectelor start-up și pentru îmbunătățirea nivelului de trai și de muncă în mediul rural, precum și subvenții în avans pentru dezvoltarea proiectelor de îmbunătățiri funciare.
- „Direcția plăți directe”, cu 7 angajați, care vor examina cererile de subvenționare a plăților directe per cap de animal, dar și de a asigura intervențiile statului or de câte or va fi necesară această intervenție (calamități naturale, rambursarea accizei la motorină, plăți directe per kg de lapte, carne, bucată de ouă).
- „Direcția implementarea proiectelor LEADER”, cu 5 angajați, care vor colabora cu Grupurile de Acțiune Locală (GAL) prin oferirea sprijinului pentru funcționarea GAL-urilor și susținerea implementării strategiilor de dezvoltare locală.
Totodată, proiectul prevede majorarea numărului angajaților în subdiviziunile teritoriale ale Agenției cu 37 de unități. La moment, în subdiviziunile teritoriale activează câte 2-4 angajați, în dependență de numărul unităților administrativ-teritoriale atribuite la subdiviziunea corespunzătoare.
Prin modificările operate se propune dublarea numărului de personal în subdiviziunile teritoriale de la 32 la 69 de angajați.
Proiectul intră în vigoare la momentul publicării în Monitorul Oficial.
Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură (în continuare – Agenția) a fost creată în anul 2010, ca autoritate administrativă subordonată MAIA având misiunea de a gestiona mijloacele financiare ale Fondului național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural. Ultima reorganizare a fost în anul 2019.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!