Începând cu data de astăzi, 16 martie, agricultorii pot depune cereri pentru a obține motorina oferită de către Guvernul României.Cele 6 mii de tone de motorină, vor fi distribuite în urma publicării în Monitorul Oficial a Regulamentului privind stabilirea cuantumului de motorină din ajutorul umanitar extern din partea României. Producătorii care au în gestiune o suprafață mai mare de 5 mii de hectare nu vor fi eligibili. Totodată, fermierii care vor solicita ajutor, vor semna o declarație pe propria răspundere.
Vasile Șarban, șeful Direcției politici de producție, procesare și reglementare a calității produselor de origine vegetală, MADRM a explicat că la calcularea cantității de motorină care va fi distribuită producătorilor, vor fi aplicați 3 indicatori: gradul de afectare în urma secetei, mărimea suprafeței gestionate și culturile cultivate.
”Fermierii se pot apropia cu pachetul de documente în vederea calculării cantității de motorină, din momentul când Regulamentul privind stabilirea cuantumului de motorină din ajutorul umanitar extern acordat de către România, destinat agricultorilor afectați de seceta din anul 2020, este publicat în Monitorul Oficial. Toate listele vor fi examinate la minister, apoi comisia va înainta listele către Agenția de rezerve materiale care va repartiza motorina”, a menționat Vasile Șarban.
Ajutorul material sub formă de motorină se va acorda solicitanților, sub formă de compensație directă la unitatea de suprafață de teren arabil.Perioada de depunere a cererilor de solicitare a ajutorului va constitui 21 zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, care este astăzi, 16 martie 2021.
Lista prealabilă a potențialilor beneficiari de ajutor va fi plasată pe paginile oficiale ale instituțiilor: Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură (AIPA) și Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului.
Dosarul de solicitare trebuie să conțină următoarele documente:
1) cererea de calculare și acordare a ajutorului, conform modelului din anexa nr. 1;
2) declarația pe propria răspundere privind completitudinea dosarului și veridicitatea informației din documentele prezentate, conform modelului din anexa nr. 2;
3) copia certificatului de înregistrare a gospodăriei țărănești;
4) certificatul de confirmare, eliberat de autoritatea administrației publice locale, conform modelului din anexa nr. 3;
5) copia actului de constatare a pagubelor cauzate de secetă la culturile de fitotehnie pentru recolta anului 2020;
6) rechizitele cardului de client al lanțului de distribuție a produselor petroliere selectat pentru repartizarea ajutorului (în cazul deținerii acestuia).
Dosarul se va depune șnuruit, sigilat și numerotat, astfel încât să nu permită detașarea și/sau înlocuirea documentelor, precum și semnat pe fiecare pagină de către solicitant. Copiile documentelor prezentate trebuie să conțină mențiunea „corespunde originalului” și semnătura solicitantului. Cererea de calculare și acordare a ajutorului și copiile documentelor obligatorii pentru acordarea de ajutor se vor depune de către solicitant sau reprezentantul legal al acestuia, la subdiviziunea teritorială a Agenției din raza teritorială în care solicitantul își desfășoară activitatea.
⚡Urmărește știrile Agroexpert -> pe Telegram!