Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) a lansat cea de-a XXI-a ediție a Expoziției naționale „Fabricat în Moldova”. Astfel, antreprenorii autohtoni sunt invitați să participe la cea mai așteptată expoziție națională, care se va desfășura în perioada 31 ianuarie - 04 februarie 2024, la CIE „Moldexpo”.
Potrivit lui Sergiu Harea, Președinte CCI a RM, Expoziția „Fabricat în Moldova” a fost lansată în anul 2002 și concepută pentru unificarea forțelor reprezentanților administrației publice, comunității de afaceri și organizațiilor obștești, în vederea susținerii fabricării produselor autohtone și majorării cererii de consum la acestea.
„Fabricat în Moldova” poate fi, pe bună dreptate, denumită oglinda pieței moldovenești. În procesul de dezvoltare, evenimentul a trecut atât prin urcușuri, cât și prin coborâșuri. Cu toate aceastea, expoziția a devenit imaginea comunității de afaceri, locul reuniunii atât a specialiștilor, cât și a reprezentanților businessului autohton. De-a lungul celor 20 de ediții, în cadrul expoziției au avut loc cele mai importante și de mare anvergură evenimente, ce au primit un feedback pozitiv din partea producătorilor autohtoni și au fost pe larg mediatizate”, a specificat Sergiu Harea.
La expoziție au luat parte peste 5500 de antreprenori autohtoni din toate regiunile republicii, și din toate domeniile de activitate. Interesul sporit a fost manifestat și din partea vizitatorilor, numărul acestora depășind sute de mii, inclusiv, vizitatori din alte state.
„Participarea anuală a agenților economici la expoziție a avut un impact pozitiv în modernizarea procesului de producție și îmbunătățirea calității produselor sale. În acest sens, în vederea promovării calității produselor autohtone, expoziția se va desfășura anual sub sloganul „Acasă! Autentic! Autohton!”, iar, începând cu ediția curentă, evenimentul va fi reprezentat de un nou logo- harta Republicii Moldova, înconjurată de un cerc, ce semnifică unitatea și mobilitatea antreprenorilor, autorităților și consumatorilor, pentru a dezvolta economia statului. Albastrul închis, utilizat la scrierea „Fabricat în Moldova” inspiră încredere în tot ce e fabricat în Moldova, demnitatea antreprenorilor autohtoni și inteligența consumatorilor pentru a alege produse și servicii de acasă. Prin noul logo dorim să prezentăm aspirațiile țării pentru progres și dezvoltare. Acesta va servi drept un ambasador vizual pentru atragerea turiștilor și a investitorilor străini. Noul logo a devenit marcă înregistrată la Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI)”, a mai adăugat Sergiu Harea.
Vasile Șarban, Secretar de stat în cadrul Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare, a subliniat că expoziția este o oportunitate pentru cel ce are o industrie, de a se manifesta, de a se instrui, de a vedea tehnologiile moderne, și de a vedea nemijlocit o cooperare
„Ne dăm bine seama că nu e suficient să producem calitativ, mult, gustos, este nevoie să ne putem și promova. De aceea, ministerul va fi în continuare un promotor al acestei expoziții și va îndemna antreprenorii, procesatorii, agricultorii să participe la eveniment. Noi, împreună cu producătorii, cu mediul asociativ, cu CCI- care este un partener important în această verigă, trebuie să-i orientăm pe toți actorii din acest lanț valoric, ca ei să persevereze. 21 de ani nu este atât de mult, dar nici puțin, când vorbim de un eveniment expozițional, de aceea în fiecare an, totul este actualizat și este într-un pas cu trendul de promovare a businessului. Pe partea de politici, noi vom continua să oferim subvenții, ca ei să-și poată diversifica gama de produse. Noi nu trebuie să importăm acolo unde putem produce”, a declarat Secretarul de Stat.
În anul 2024, expoziția va fi amplasată sectorial și în dependență de profilul de activitate în pavilionul central, pavilioanele 2 și 3, după cum urmează:
- Pavilionul Nr.1: Vor fi expuse întreprinderi din sectorul agroindustrial, agricol, produse alimentare și băuturi, expoziții colective de mărfuri agro-alimentare ale raioanelor republicii.
- Pavilionul Nr.2: Vor fi expuse întreprinderi industriale, bunuri de larg consum, parcuri industriale, ZEL, asociații financiare și de comerț, turism.
- Pavilionul Nr.3: Vor fi expuse companii vinicole cu un concept tematic „Orașul vinificatorilor”.
- Zona expozițională deschisă: Vor fi expuse corturi pentru comerț cu produse agricole.
Totodată, la această ediție va fi organizat „Orașul meșterilor”, unde meșteri populari vor crea cu spor produse de artizanat chiar în fața vizitatorilor.
Companiile interesate de participarea la expoziție, pot depune solicitările până pe 15 ianuarie 2024, la Direcția Evenimente de Afaceri, Târguri și Expoziții a CCI a RM.
Persoane de contact: Viorica Cazacu, tel: 022 210 725 / 069344068, e-mail: viorica.cazacu@chamber.md; Tatiana Sainciuc, e-mail: tatiana.sainciuc@chamber.md, tel: 022 238 410.
„Fabricat în Moldova” este evenimentul de augur cu care debutează programul fiecărui an expozițional în Republica Moldova. Scopul principal al expoziției este de a susține producătorii autohtoni, promova produsele competitive pe piața internă și externă, atrage investiții, intensifica dialogul public-privat. Prin organizarea acestui eveniment, CCI a RM își pune următoarele obiective: prezentarea și promovarea noilor tehnologii, produse și servicii; crearea premiselor pentru găsirea partenerilor de afaceri atât din ţară, cât şi din afara ţării, purtarea discuțiilor, negocierilor, efectuarea schimbului de experiență și bune practici; intensificarea fluxurilor investiționale în țară.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!