В Молдове

Ucraina sprijină R. Moldova în reconstrucția unui coridor feroviar pentru a putea exporta cerealele

Автор: AgroExpert
Ucraina Moldova cale ferată export cereale - agroexpert.md

Întreprinderile Ukrzaliznytsia și Calea Ferată din Moldova au semnat un Memorandum, care prevede că Ucraina va ajuta Republica Moldova să reconstruiască un tronson de cale ferată cu o lungime de 400 de kilometri, anunţă Ministerul pentru Comunități, Teritorii și Dezvoltare a Infrastructurii al Ucrainei, redenumit Minister al Restaurării.

Memorandumul de cooperare a fost semnat pe 31 mai, de preşedintele Consiliului de Administrație al Ukrzaliznytsia Evgeniy Lyaschenko, membrul acestui consiliu Roman Cernițki și de directorul general al Întreprinderii de Stat „Căile Ferate din Moldova” Oleg Tofilat, scrie Mold-Street.

În cadrul parteneriatului, va fi reabilitat culoarul feroviar Vâlcineţ-Ocniţa-Bălţi-Ungheni-Chişinău-Căinari. Lungimea coridorului feroviar este de circa 400 de kilometri. Proiectul este programat să fie finalizat la sfârșitul anului 2024.

„Refacerea acestui tronson este un pas important pentru consolidarea logisticii feroviare pe sensul Dunării. Datorită coridorului feroviar Vâlcineţ-Ocniţa-Bălţi-Ungheni-Chişinău-Căinari, exportatorii vor primi un coridor de transport convenabil, conectat în special cu portul Reni (prin care se exportă cereale şi oleaginoase din Moldova şi Ucraina n.r.). Acesta este unul dintre elementele importante ale logisticii de dezvoltare a exporturilor din Basarabia”, a comentat Alexander Kubrakov, viceprim-ministrul pentru Restaurare.

Proiectul de refacere a tronsonului de cale ferată a fost elaborat de feroviarii moldoveni în cadrul inițiativei „Căi de solidaritate”, care este susținută de Comisia Europeană și prevede dezvoltarea rutelor logistice alternative, în special pentru exportul de Produse agricole ucrainene.

Potrivit lui Oleg Tofilat, directorul general al CFM, Ucraina dispune de echipamentele necesare și muncitori cu înaltă calificare, capabili să implementeze rapid și eficient proiecte de infrastructură de orice complexitate.

După reconstrucția căii ferate, capacitatea de transport a acesteia va crește, viteza trenurilor se va mări, iar calitatea transportului de mărfuri se va îmbunătăți.

Proiectul va fi implementat pe cheltuiala partenerilor și a instituțiilor financiare internaționale. 32 de milioane de euro vor fi transferați în Moldova, iar apoi direcționați către Ukrzaliznytsia pentru refacerea coridorului feroviar.

Ucraina și Moldova sunt membre ale Rețelei Transeuropene de Transport (TEN-T), care se construiește sub auspiciile Uniunii Europene. Scopul său este de a conecta Europa de la vest la est și de la nord la sud cu o rețea de drumuri, căi ferate, aeroporturi și căi navigabile.

Lucrătorii feroviari ucraineni și moldoveni au deja experiență de parteneriat de succes în proiecte de infrastructură la scară largă. La începutul lunii aprilie, punctul de trecere a frontierei Serpneve-1 – Basarabeasca a devenit operațional. Acest lucru a făcut posibilă începerea transportului de mărfuri pe tronsonul Berezyne-Basarabiasca (Moldova), la restaurarea căruia au participat lucrători feroviari ucraineni. Totodată, lucrările au fost finalizate în timp record.

⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!

⚡️ Следите за новостями Agroexpert в ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!