Materiale de parteneriat

Granturi pentru inițierea parteneriatelor pentru dezvoltarea forței de muncă în sectorul agricol de înaltă valoare

Data publicării: 15 decembrie 2020

Data limită: 31 ianuarie 2021

Data atelierului informativ on-line privind procedura de aplicare:  15 ianuarie 2021, ora 15.00  pe platforma Zoom. Pentru participare expediați numele participantului și denumirea organizației la adresa de email: grants@moldovaagro.com până la data de 11 ianuarie 2021 pentru a primi invitație și acces la eveniment.

Proiectul USAID Agricultură Performantă în Moldova (APM) oferă granturi pentru desfășurarea unor activități inovatoare care vor iniția și implementa parteneriate pentru dezvoltarea forței de muncă în sectorul agricol de înaltă valoare. Finanțarea prin granturi poate fi solicitată de companiile din sectorul privat, instituțiile de învățământ, asociațiile industriale și ONG-urile.  

  • Parteneriate instituționale pentru desfășurarea stagiilor de practică între instituții de învățământ- companii private;
  • Inițiative pentru crearea stagiilor de practică și ucenicie sau alte oportunități educaționale integrate, plasând tinerii în companii agricole de producere, companii IT care activează și în domenii aferente agriculturii, furnizori de echipamente și utilaj agricol etc.;
  • Programe de formare sau inițiative de formare de scurtă durată („academii, tabere de instruire”) pentru formarea la tineri a competențelor specifice solicitate de sectorul privat (precum ar fi GLOBAL G.A.P., administratori/manageri responsabili pentru implementare sau specialiști în marketing, operatori de platforme de marketing și vânzări on-line, operatori de drone, farmbot, stații meteo, sere automatizate etc), care la rândul lor sunt de acord să angajeze participanți care finalizează programul de formare;
  • Programe educaționale/ Formare profesională continuă pentru angajații companiilor care implementează tehnologii și practici inovatoare în sectorul agricol cu valoare înaltă;
  • Startup-uri cu inițiative de mentorat, prin conectarea tinerilor cu oamenii de afaceri din regiunile respective și/sau pentru a iniția în parteneriat cu instituțiile financiare activități bilateral avantajoase;
  • Incubator agribusiness (în domeniul agricol), care ar oferi studenților și tinerilor posibilitatea de a elabora planuri de afaceri, de a stabili legături cu oamenii de afaceri din sectorul privat, de a avea acces la resursele funciare, furnizori din domeniu și instituții financiare;
  • Evenimente pentru tineri / studenți (de ex: conferințe, concursuri de aptitudini, hackathon etc.) cu implicarea companiilor private și/sau evenimente pentru a promova parteneriate între instituții de învățământ și companii private;
  • Activități generatoare de venit (de ex: elaborarea și implementarea cursurilor de scurtă durată, a serviciilor pentru agricultori) inițiate de instituțiile educaționale agricole în parteneriat cu companiile private;
  • Platforme regionale de comunicare pentru dezvoltarea forței de muncă/a dialogului social/ mese rotunde care implică instituții de învățământ agricol, entități reprezentante ale pieței muncii, companii private și/sau administrații locale.

Având în vedere situația legată de COVID-19 și având în vedere că distanțarea socială este metoda predominantă pentru a reduce răspândirea COVID-19, solicitanții ar trebui să proiecteze activități pentru a maximiza utilizarea tehnologiei (platforme de comunicare online) pentru a limita sau evita contactul dintre persoane . Deși activitățile în aer liber limitate pot fi admise în timpul verii, solicitantul ar trebui să aibă un plan de rezervă pentru o activitățile la distanță, sau cu un număr limitat de persoane,  în funcție de situația epidemiologică și în conformitate cu orice restricții impuse la nivel local asupra adunărilor publice.

Sursă: Agroexpert

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!