Agromanagement

Controale privind utilizarea termenilor „eco” și „bio” pe etichetele produselor

Author: Ilinca Fiodorov
Controale privind utilizarea termenilor „eco” și „bio” - agroexpert.md

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare anunță că, în perioada următoare, vor avea loc controale și verificări privind utilizarea termenilor „eco”, „bio”, „ecologic” și „organic” în denumirile mărcilor, pe etichetele produselor, în materialele promoționale și în comunicarea comercială. Acțiunile vor fi desfășurate în comun cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) și vizează prevenirea inducerii în eroare a consumatorilor.

Potrivit autorităților, vor fi identificate și analizate mărcile și profilurile întreprinderilor înregistrate care conțin astfel de mențiuni, pentru a verifica dacă utilizarea lor este conformă cu legislația în vigoare. În cazurile în care se vor constata neconformități, operatorii economici vor primi recomandările necesare pentru intrarea în legalitate.

Ministerul subliniază că înregistrarea unei mărci comerciale oferă titularului drepturi exclusive asupra acesteia, însă nu îl exonerează de responsabilitatea respectării cadrului legal. Utilizarea termenilor care sugerează caracterul ecologic al produselor, fără respectarea cerințelor legale, poate induce în eroare consumatorii și atrage răspunderea prevăzută de legislație.

În prezent, în Republica Moldova activează nouă organisme de certificare acreditate la nivelul Uniunii Europene și recunoscute de Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare. Lista acestora este publicată pe pagina oficială a ministerului. Cu aceste organisme colaborează aproximativ 150 de operatori economici care produc produse agroalimentare ecologice certificate.

Totodată, autoritățile reiterează necesitatea evitării practicilor de utilizare neautorizată a mențiunilor „eco”, „bio”, „ecologic” sau „organic”, atât pe produse, cât și în promovarea acestora, în lipsa certificării corespunzătoare.

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare anunță că va continua campaniile de informare destinate operatorilor economici și consumatorilor, cu scopul de a clarifica regulile de etichetare și de a contribui la creșterea încrederii în produsele agroalimentare autohtone.

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!