Grâul pentru contractele cu livrare în septembrie a fost cotat la 414,75 euro/tona, în creștere cu +5,25.
Porumbul pentru contractele cu livrare în noiembrie a fost cotat la 357,50 euro/tona, în creștere cu +3,50.
Rapița pentru contractele cu livrare în august a fost cotată la 828,25 euro/tona, în scădere cu -2,25.
În ciuda solicitărilor de deblocare a fluxurilor maritime din porturile ucrainene, nu se pare că poate fi găsită o soluție pe termen scurt. La aceasta trebuie adăugat deficitul de apă din Europa, precum și perspectivele unei recolte catastrofale în Magreb, scrie agrimanet.ro.
Exporturile ucrainene trebuie deci efectuate cu trenul sau camionul, ceea ce necesită o logistică mult mai complexă decât pe mare. Într-adevăr, dacă un vagon conține doar în jur de 60 t de grâu, un panamax poate ține 60.000 t, adică aproximativ echivalentul a 1.000 de vagoane. În plus, diferența de ecartament între calea ferată europeană și cea ucraineană necesită transbordare la graniță.
Pe scena internațională, Coreea de Sud a cumpărat 124.700 t de grâu din SUA, Canada sau Australia. Pakistanul a mai cumpărat săptămâna trecută aproximativ 500.000 de tone de grâu.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!