Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova informează că a fost EXTINS termenul de aplicare la Concursurile “Marca comercială a anului” și “Premiul pentru realizări în domeniul calității produselor și serviciilor” pentru anul 2022. Astfel, antreprenorii care nu au reușit să se înscrie la unul din concursuri, pot aplica până la data de 07 aprilie 2023.
După cum a informat Președintele CCI Sergiu Harea, Concursul „Marca comercială a Anului” a fost inițiat în anul 2003 și are drept scop promovarea practicilor de succes în domeniul businessului, familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piața autohtonă, precum și remarcarea celor mai competitive întreprinderi din Republica Moldova, iar „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor”, care este la cea de a 9-a ediție, și are drept scop de a identifica companiile ce au implementat cu succes managementul calității și promovează abordările moderne ale calității.
Fiind la cea de-a XX-a ediție, concursul „Marca Comercială a Anului” este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare a mărcilor comerciale pe piața internă şi externă. Rezultatele concursului permit evidențierea liderilor şi stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piața autohtonă.
Ediția curentă este organizată de CCI a RM, în comun cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), Centrul Național Anticorupție (CNA), Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA) și Confederaţia Naţională a Sindicatelor din Moldova (CNSM) Pentru premiul mare – “Mercuriul de Aur”, mărcile comerciale pot fi înregistrate în concurs la una sau mai multe nominalizări din cele ce urmează, conform criteriilor de profesionalism: Nominalizarea “INTER”; Nominalizarea “LIDERUL ANULUI”; Nominalizarea închisă “REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE”; Nominalizarea “EXPORT"; Nominalizarea “REBRANDING”; Nominalizarea “IMM-UL FAVORIT AL ANULUI"; Nominalizarea “DEBUTUL ANULUI”; Nominalizarea “MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”; Nominalizarea ”FEMEIA ÎN AFACERI”; Nominalizarea “ECONOMIA VERDE”; Nominalizarea ”BUSINESS ON-LINE”; Nominalizarea ”AFACERI DE FAMILIE”; Nominalizarea ”IMPLIMENTAREA STANDARDELOR DE INTEGRITATE ÎN SECTORUL PRIVAT” și Nominalizarea ”LOCURI DE MUNCĂ PRIETENOASE FAMILIEI”.
Pe parcursul a celor 19 ediții la concurs au fost înregistrate peste 1700 de mărci.
Concursul “Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor” este la cea de a 9-a ediție. Scopul acestuia este de a evidenția companiile care au implementat cu succes managementul calității și de a promova abordările moderne ale calității. Certificat nr. 11150 ISO 9001
Acest concurs național de calitate este considerat drept o etapă de pregătire a întreprinderii pentru promovarea produselor pe piaţa externă. În această ediție, companiile care sunt certificate ISO vor prezenta un raport de autoevaluare bazat pe 5 criterii, în timp ce ceilalți participanți vor prezenta tradiționalul raport bazat pe cei 9 criterii de excelență în domeniul calității.
În total, pe parcursul celor 8 ediții, au participat 400 companii, iar miza concursului este “Zeița Calității”.
Ediția curentă este organizată de CCI a RM, în comun cu Institutul de Standardizare din Moldova (ISM), Centrul Național de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC), Kaufland Moldova, Moldcell și ICS Molltex Group SRL. Câștigătorii celor două concursuri vor fi premiați în cadrul “Galei Businessului Moldovenesc”– cel mai așteptat eveniment al societății economice autohtone, care se va desfășura în vara acestui an.