
Republica Moldova este prezentă în perioada 30 septembrie – 2 octombrie la expoziția internațională „Fruit Attraction 2025”, una dintre cele mai importante platforme globale pentru comerțul cu fructe și legume. În cadrul standului național „Moldova – taste makes the difference”, 13 companii producătoare de fructe își prezintă oferta pe piața internațională. Participarea este posibilă datorită suportului oferit de UMAEF – Ukraine-Moldova American Enterprise Fund și Agenția de Investiții a Republicii Moldova.
Membrii Asociației „Moldova Fruct” au decis să expună fructe proaspete, precum: mere, prune și struguri, care demonstrează calitatea produselor moldovenești, respectarea standardelor europene, dar și potențialul de export al țării noastre.
„Participarea țării noastre la „Fruit Attraction” ne oferă ocazia să consolidăm poziția fructelor moldovenești pe piețele externe și să extindem parteneriatele existente. Producătorii din Moldova demonstrează un nivel înalt de profesionalism, prin respectarea standardelor europene de cultivare și comerț cu fructe proaspete. Această aliniere la cerințele internaționale confirmă că fructele moldovenești sunt competitive, recunoscute pentru calitate și că își merită locul pe mesele consumatorilor din întreaga lume”, a declarat Iurie Fală, director executiv, Asociația „Moldova Fruct”.
„Este pentru prima dată când participăm la expoziție cu pere Noiabresca, un soi moldovenesc care a ajuns să fie recunoscut în toată Europa. Vedem un interes sporit pentru acest soi, inclusiv din partea partenerilor din Olanda, care l-au preluat sub denumirea Xenia. Scopul nostru este să atragem importatori prin calitatea strugurilor și, în același timp, să le prezentăm și perele noastre, pentru a crește vizibilitatea și a extinde baza de clienți”, a menționat Varvara Mihov, manageră export, la „Terra Vitis” SRL.
„Pentru noi, această ediție a expoziției reprezintă o oportunitate perfectă de a consolida relația cu clienții existenți și de a crea noi parteneriate. Pentru prima dată de când participăm avem standul amplasat în pavilionul dedicat producătorilor din Europa, ceea ce ne oferă o vizibilitate sporită. Am observat un interes crescut din partea cumpărătorilor din India, am avut discuții productive cu rețele din România și am primit vizitatori din Orientul Mijlociu, Italia, Bulgaria, Cipru, Spania, Portugalia și Marea Britanie”, a conchis Valeria Caduc, administratoarea unei companii prezente în cadrul standului expozițional.
„Noi la expoziție am venit cu prune Stanley, Impresso, Blue Free, President, Top Hit și cu struguri Moldova, iar interesul vizitatorilor este foarte mare pentru ambele produse. Ne dorim să atragem clienți noi, dar în același timp păstrăm un preț corect pentru calitatea pe care o oferim, pentru că asta ne diferențiază pe piață”, a subliniat Ion Ionaș, managerul unei alte companii prezente la Madrid.
În acest an, la expoziția Fruit Attraction”, participă peste 2.500 de companii din aproximativ 150 de țări și regiuni ale lumii, dar și un număr impresionant de vizitatori, peste 120 mii. Timp de trei zile, Madrid a devenit centrul internațional al comerțului cu fructe și legume.