Știri din Moldova

„Export Missions” deschide noi oportunități pentru produsele moldovenești

Author: AgroExpert
„Export Missions” deschide noi oportunități pentru produsele moldovenești - agroexpert.md

„Programul „Export Missions” a demonstrat din nou că este o platformă esențială pentru promovarea produselor moldovenești pe piețele internaționale, facilitând accesul exportatorilor din Moldova la noi oportunități comerciale. În cadrul celei de-a 3-a ediții, organizată la București, 54 de companii moldovenești au intrat în dialog cu 82 de cumpărători din România, în 696 de întâlniri B2B care au deschis noi perspective pentru dezvoltarea relațiilor comerciale și extinderea pe piața românească.

Mihai Chilianu, reprezentat al unei companii exportatoare din Republica Moldova, a subliniat impactul pozitiv al acestor inițiative:

„Deja avem o prezență solidă în România. Exportăm șase-opt camioane săptămânal de produse, iar de câțiva ani promovăm fructe precum merele, strugurii și prunele, care au avut deja succes pe piața românească. Anul acesta, cireșele și căpșunele moldovenești au început să fie apreciate și în România, ceea ce este un semn foarte încurajator pentru noi.”

Pe lângă produsele tradiționale, evenimentul a încurajat și intrarea unor produse noi pe piața românească.

De exemplu, un producător de plăcinte congelate din Republica Moldova, a reușit să încheie un contract important cu rețeaua Kaufland din România, un rezultat rapid al misiunii de export.

Acest tip de succes nu este unic – în edițiile anterioare ale programului „Export Missions”, volumele de export au depășit un milion de euro doar pentru România, iar în patru ani, acestea au ajuns la 3,3 milioane de euro. Este de așteptat ca aceste sume să continue să crească, având în vedere că multe dintre contractele încheiate sunt încă în fază de negocieri și în derulare.

Irina Tolstousov, Vice Directoarea Agenției de Investiții a afirmat: „Misiunile de export și participarea la expozițiile internaționale rămân printre cele mai eficiente instrumente pentru promovarea produselor moldovenești pe piețele externe. Succesul acestora demonstrează angajamentul nostru de a sprijini exportatorii moldoveni și de a poziționa produsele noastre de calitate pe piețele globale.”

În continuare, prin intermediul programului „Export Missions”, se estimează o creștere a exporturilor moldovenești și consolidarea relațiilor comerciale pe piața românească și nu numai. 

Programul este implementat de Agenția de Investiții, în parteneriat cu Unitatea de Implementare a Proiectului Băncii Mondiale de Ameliorare a Competitivității (UIPAC).

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!