
Impulsionarea exportului produselor agroalimentare autohtone pe piața externă este prioritate pentru fermierii moldoveni în contextul reorientării producătorilor autohtoni spre noi piețe de desfacere în contextul conflictului din regiune.
Ministerul Agriculturii susține că a discutat cu asociațiile de profil perspectivele de promovare pe piețele externe a produselor vegetale congelate, ținând cont și de dificultățile logistice actuale.
În scopul elaborării, monitorizării și evaluării implementării politicilor de promovare și comercializare externă a produselor agroalimentare autohtone, MAIA a creat un grup de lucru, cu implicarea Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene, Ministerului Economiei, Agenției pentru Investiții, Camerei de Comerț și Industriei, Agenției pentru Siguranța Alimentelor ș.a. În acest sens, va fi structurat un Plan de acțiuni privind promovarea și comercializarea produselor agroalimentare pe piețele externe, eforturile fiind focusate pe identificarea unor noi parteneri comerciali. Exercițiul urmărește elaborarea unei analize a situației curente în domeniu și oferirea suportului necesar promovării strategice a produsele noastre.
Ultimele date ale Biroului Național de Statistică relevă că în structura exporturilor din ianuarie-martie 2022, ponderi semnificative le-au revenit următoarelor grupe de mărfuri: cereale și preparate pe bază de cereale (17,3%); semințe și fructe oleaginoase (13,8%); mașini și aparate electrice și părți ale acestora (12,5%); grăsimi și uleiuri vegetale fixate, brute, rafinate sau fracționate (9,5%); legume și fructe (8,8%); îmbrăcăminte și accesorii (6,5%); mobilă și părțile ei (3,7%); băuturi alcoolice și nealcoolice (3,3%); fire, țesături, articole textile și produse conexe (2,3%), vehicule rutiere (2,2%). Valoarea totală a exporturilor a constituit 396 mil. USD.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!