Știri din Moldova

Strategii de export și finanțare pentru afaceri la Pria Exporters Conference

Author: Fiodorov Ilinca
export și finanțare pentru afaceri la Pria Exporters Conference - agroexpert.md

Conferința Pria Exporters Conference organizată de Pria Events a reunit profesioniști din diverse sectoare pentru a discuta despre cele mai relevante teme legate de export, comerț electronic, legislația aferentă, precum și despre finanțarea companiilor exportatoare, transport și logistică.

Experiențele de succes ale companiilor moldovenești care deja exportă, alături de consultanți, finanțatori, reprezentanți ai autorităților și asociații, au oferit participanților informații esențiale pentru a înțelege cum să participe la târguri internaționale și să identifice noi parteneri externi.

Printre speakerii conferinței s-a numărat Natalia Calenic, Vicepreședinta Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, care a vorbit despre cum pot companiile moldovenești să își extindă prezența pe piețele externe.

„Instituția noastră sprijină mediul de afaceri, oferind tot suportul necesar în funcție de nevoile antreprenorilor. Suntem în contact direct cu aceștia, în special cu cei care exportă, deoarece prin intermediul Camerei de Comerț se eliberează certificate de origine, documente vamale și acte de expertiză a mărfurilor, esențiale pentru conformarea cu cerințele și procedurile de transport și vamale. Succesul depinde de competitivitatea produselor autohtone, respectarea standardelor și cerințelor piețelor de desfacere. Noi îi ghidăm pe antreprenori să înțeleagă aceste standarde și cerințe, oferindu-le informații și suport tehnic pentru a identifica criteriile necesare pentru poziționarea corectă a produsului. Următorul pas constă în identificarea unui partener internațional, iar pentru acest lucru punem la dispoziție o gamă largă de instrumente”, a punctat Natalia Calenic.

Totodată, la conferință s-au dezbătut demersurile autorităților pentru susținerea antreprenorilor și promovarea politicii de creștere a exporturilor către piețe internaționale.

„Ministerul Dezvoltării Ecconomie și Dezvoltării Economice desfășoară o serie de reforme structurale menite să creeze un mediu de afaceri sustenabil. Obiectivul nostru este de a dezvolta un climat prielnic pentru investitori și de a facilita utilizarea mai eficientă a resurselor în cadrul companiilor. Ne propunem să mutăm accentul de la obstacole birocratice la crearea de valoare, axându-ne pe dezvoltare și consolidarea afacerilor locale. O componentă esențială a acestor inițiative este digitalizarea intensivă a serviciilor publice, în special a celor necesare antreprenorilor”, a declarat Cristina Ceban, secretară de stat MDED.

Un alt subiect important discutat a fost modalitatea de finanțare a afacerilor, esențială pentru dezvoltarea acestora pe piețele externe.

„FinComBank pune la dispoziția antreprenorilor un portofoliu variat de servicii financiare, adaptate nevoilor acestora. Suntem în permanentă dezvoltare, iar calitatea serviciilor pe care le oferim se îmbunătățește continuu, acest lucru fiind confirmat de feedback-ul pozitiv primit din partea clienților noștri. Considerăm că, prin utilizarea instrumentelor financiare inovative pe care le pune la dispoziție banca, agenții economici își pot asigura o dezvoltare sustenabilă și de lungă durată a afacerii lor, consolidându-și astfel viitorul pe piața locală și internațională”, a declarat Tatiana Cîlcic, Directoarea Sucursalei Nr. 7 FinComBank.

Alexandra Bîcu, specialist în marketing, a abordat subiectul exportului de fructe, evidențiind progresele și succesul obținut de membrii Asociației Moldova Fruct pe piețele Uniunii Europene și Orientului Mijlociu.

„Fructele moldovenești sunt promovate la nivel internațional sub un brand de țară. Spunem întregii lumi că gustul le este unul deosebit și că punem accent pe calitatea, și inofensivitatea fructelor. În sezonul precedent, țara noastră a reușit să crească cota de export către Uniunea Europeană cu 13% pentru cireșe și să-și tripleze cota de livrare a prunelor. Ne propunem ca în viitor fructele moldovenești să ajungă către destinațiile noi, cu potențial de cerere crescut, cum ar fi India și America Latină”.

La finalul evenimentului s-a pus accent pe importanța relaționării, fiind oferite oportunități pentru participanți de a se angaja în discuții cu factorii de decizie cheie și companii, precum și de a stabili noi contacte.

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!