Regiunile Cahul și Ungheni au propriile identități vizuale. Este o inițiativă premieră pentru Republica Moldova dezvoltată cu asistența financiară a Uniunii Europene în cadrul Programului EU4Moldova: Regiuni-cheie.
„Elementul cheie al marketingului teritorial este identitatea vizuală elocventă și captivantă care poate deveni interfața culturală a unei regiuni. În această măsură munca depusă în cadrul Programului EU4Moldova: Regiuni-cheie este cu siguranță impresionantă. Noul brand, dezvoltat cu sprijinul UE, este rezultatul co-creației și al unui angajament puternic din partea oamenilor din regiunile cheie, fapt ce va spori și mai mult potențialul regiunilor ”, a declarat Magdalena Mueller-Uri, Șefa Departamentului Operațiuni al Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova.
Noile logouri oferă identități distincte ambelor regiuni cheie și le sporește competitivitatea în atragerea turiștilor, investițiilor, companiilor noi, sporirea exporturilor, promovarea pe plan extern şi, nu în ultimul rând, în atragerea de capital uman. Brandurile regiunilor Ungheni și Cahul este destinat spre utilizare deopotrivă localităților rurale şi urbane din ambele regiuni, agenţilor economici, instituțiilor publice, sectorului asociativ și oamenilor ce iubesc Ungheni și Cahul.
„Odată cu crearea propriilor branduri, regiunile Cahul și Ungheni vor oferi rezidenților și vizitatorilor un reper distinct, unic și memorabil ce descrie stilul lor de viață, ofertele, reputația și modul în care doresc să fie percepuți. Credem că acesta va fi în egală măsură un instrument atractiv pentru dezvoltarea afacerilor, dar și pentru a altoi sentimentul de mândrie și apartenență a oamenilor din aceste regiuni”, susţine Dima Al-Khatib, reprezentantă rezidentă a Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare.
Brandurile dezvoltate definesc personalitatea regiunilor și promovează valorile cheie ale acestora:
- Onestitatea, vizionarismul, optimismul, curajul, hărnicia și deschiderea pentru regiunea Ungheni
- Grija, prietenia, spiritul local, bunăvoința, energia și dragostea de viață pentru regiunea Cahul
Crearea logourilor a fost un proces complex ce a implicat atât cercetarea documentelor identitare ale regiunilor, cât și comunicarea cu băștinașii, locuitorii regiunilor Cahul și Ungheni, pentru a identifica trăsăturile distincte și avantajele regiunilor cheie.
„Mă bucur că îmbrățișăm tot mai mult ideea de a îmbrățișa și a celebra adevărurile despre noi. Pe parcursul lucrului la aceste identități am descoperit lucruri care merită de știut și de povestit despre ambele regiuni. Mă bucur că brandurile dezvoltate poartă la mijloc câte un adevăr profund care este relevant astăzi și va rămâne relevant pentru mulți ani înainte. Este o onoare pentru mine și echipa să avem ocazia de a lucra la un astfel de proiect”, susține Eugen Boico, membru al echipei creatorilor brandurilor regiunilor Ungheni şi Cahul - Publicis Moldova în consorţium cu Hora Design.
Dezvoltarea identităților vizuale şi a sloganelor ambelor regiuni cheie este un prim pas din strategia de promovare a regiunilor Cahul şi Ungheni, urmând a fi lansate campanii ample de promovare atât pe plan naţional, cât şi internaţional.
Unde inima ta bate – este sloganul regiunii Cahul. El defineşte esenţa regiunii Cahul şi a spiritului sudic. Este locul în care oamenii trăiesc cu pasiune viaţa, dansează renumitele hore de la sud şi sunt inspiraţi de natura si priveliștile frumoase. Cahulenii sunt energici și se bucură de schimbările bune din regiune.
„Brandul, dezvoltat cu asistența Uniunii Europene, ne va ajuta să creăm o imagine distinctă la nivel național. Avem ambiția să ne promovăm și în afara țării. Îndemn oamenii, cahuleni și iubitori ai regiunii noastre, să promoveze cu mândrie și dragoste valorile regiunii Cahul ce se regăsesc în brand: grija, bunăvoinţa, prietenia, spiritul local şi dragostea de viaţă”, afirmă Nicolae Dandiş, primar al mun. Cahul, autoritate ce a preluat administrarea brandului regiunii Cahul.
Unde ne conectăm – este sloganul regiunii Ungheni. El simbolizează punctul de conexiune dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană, dar şi locul unde te conectezi cu noi oportunități economice, grație Zonei economice libere, dar și afacerilor transfrontaliere. El este şi un simbol de conexiune cu trecutul, Regiunea Ungheni fiind bogată în istorii ce merită descoperite, precum ar fi Marele Drum Comercial Tătăresc în Evul Mediu sau cunoscutul Pod de Flori dintre România şi Republica Moldova.
„Sunt mândru că regiunea Ungheni este una din primele din țară ce are identitate vizuală. Este un simbol ce definește vizual unitatea unghenenilor şi valorile noastre cheie. Printre acestea sunt onestitatea - noi preferăm să spunem lucrurilor pe nume, fără să cream așteptări false; creativitatea și inovarea - alegem să privim în viitor, pentru a-l construi zi de zi cât mai deosebit și mai atractiv; şi optimismul – reușim în contextul în care ne aflăm, dar suntem încrezători că putem schimba lucrurile în mai bine”, spune Alexandru Ambros, primarul municipiului Ungheni.
Primăria municipiului Ungheni este instituția ce a preluat rolul de administrator al brandului regiunii Ungheni.
Brand-bookul regiunii Ungheni poate fi accesat pe www.ungheni.md şi www.eu4ungheni.md.
Brand-bookul regiunii Cahul poate fi accesat pe www.primariacahul.md şi www.eu4cahul.md.
Notă: Programul „EU4Moldova: regiuni-cheie” (2019-2024) susține dezvoltarea social-economică inteligentă, ecologică, incluzivă și durabilă în regiunile Cahul și Ungheni, pentru a asigura cetățenilor o calitate mai bună a vieții. Programul are un buget total de 23 mln. EURO, este finanțat de Uniunea Europeană și implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) și Fondul Națiunilor Unite pentru Copii (UNICEF). Mai multe detalii despre activitățile Programului în regiunile Cahul și Ungheni, pot fi găsite pe www.eu4cahul.md și www.eu4ungheni.md
⚡Urmărește știrile Agroexpert ->pe Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!