Circa 40 de reprezentanți ai vinăriilor din Moldova au participat la evenimentul de lansare a Programul de Granturi pentru Promovarea Exportului Vinului Moldovei al proiectului USAID de Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova.
„Vinurile din Republica Moldova au cunoscut o veritabilă revoluție în ultimii ani, trecând de la vinuri exportate în vrac la vinuri de calitate. Acum este momentul să învățăm să vindem cât mai avantajos vinurile noastre și să facem Vinul Moldovei cunoscut pe cât mai multe piețe internaționale. Cu sprijinul programului de granturi pentru promovarea exportului oferit de USAID ne dorim să avansăm pe drumul ce îl are Vinul Moldovei, pentru a genera noi investiții în afacerile din mediul rural, a crea surse de venit pentru populația Moldovei și o notorietate globală pentru Vinul Moldovei”, a menționat ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare, Vladimir Bolea.
Pentru a susține diversificarea piețelor de export, Programul de Granturi pentru Promovarea Exportului Vinului Moldovei va oferi un buget total de 13 milioane de lei. Exportatorii de vinuri din Moldova pot accesa granturi de până la 1 milion de lei per companie, în funcție de categoria afacerii. Se estimează ca aproximativ 20 de companii din domeniul vinicol să beneficieze de sprijin financiar nerambursabil prin intermediul acestui program. Termenul de încheiere a Programului de granturi este 30 noiembrie, cu perioade subsecvente de depunere a cererilor de grant la 31 iulie; 29 septembrie 2023.
„Prin aceste 13 milioane de lei oferite în cadrul noului program de granturi, ne propunem să stimulăm dezvoltarea industriei, să deblocăm întregul său potențial și să poziționăm vinurile moldovenești ca produse recunoscute la nivel mondial”, a precizat directorul interimar al misiunii USAID, John Riordan.
Programul de granturi vine în completarea strategiei și planului de marketing „Vinul Moldovei”, implementat de Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), vizând inițiative și activități de marketing pe piețele netradiționale precum: România, Polonia, Regatul Unit al Marii Britanii, Olanda, Danemarca, Coreea de Sud, Japonia, Canada, dar și alte noi piețe cu potențial de creștere a exporturilor de vinuri. Se va da prioritate activităților îndreptate spre promovarea categoriei de vin premium, cu caracteristici unice și distincte, în special din soiurilor autohtone sau de selecție locală.
„Acest program promovează adoptarea unei abordări integrate, pornind de la diversificarea piețelor și canalelor de distribuție, până la exploatarea potențialului comerțului electronic”, a afirmat directoarea interimară ONVV, Elizaveta Breahnă.
În cadrul evenimentului, participanții au asistat la prezentările experților în marketing privind dezvoltarea unor strategii de impact în penetrarea piețelor de export, tendințele globale ale pieței globale și practici de elaborare a planurilor de marketing.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!