Externe

Râurile Europei seacă. Cea mai gravă din ultimii 500 de ani

seceta râuri Europa - AgroExpert.md

În întreaga Europă, debitul râurilor este la un nivel foarte scăzut, iar experții avertizează că seceta din 2022 ar putea fi cea mai gravă din ultimii 500 de ani, cu efecte dezastruoase pentru industrie, economie, energie și alimentație, scrie The Guardian

Din cauza deteriorării climei, o iarnă și o primăvară neobișnuit de uscată, urmate de temperaturi record de vară și valuri de căldură repetate, au lăsat căile navigabile esențiale ale Europei sub-alimentate și, din ce în ce mai mult, supraîncălzite. Fără precipitații semnificative înregistrate timp de aproape două luni în vestul, centrul și sudul Europei și nicio prognoză în viitorul apropiat, meteorologii spun că seceta de anul acesta ar putea deveni cea mai gravă de pe continent din ultimii 500 de ani.

„Nu am analizat pe deplin evenimentul din acest an, deoarece este încă în desfășurare”, a declarat Andrea Toreti, cercetător la Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europene. „Nu au existat alte evenimente în ultimii 500 de ani similare cu seceta din 2018. Dar anul acesta, cred, este mai rău”, a adăugat Toreti. Acesta a mai spus că există „un risc foarte mare de condiții uscate” care continuă în următoarele trei luni (pe continent - n.red.), adăugând că, fără o atenuare eficientă, intensitatea și frecvența secetei ar „crește dramatic în Europa, atât în ​​nord, cât și în sud”.

Institutul Federal de Hidrologie (BfG) din Germania a declarat că nivelul Rinului, ale cărui ape sunt folosite pentru transportul de mărfuri, irigare, producție, producere de energie și consum, va continua să scadă până cel puțin la începutul săptămânii viitoare. Acest lucru are efecte dezastruoase asupra economiei și transporturilor de mărfuri. De exemplu, producătorul de oțel Thyssen și gigantul chimic BASF au început deja să folosească barjele la doar 25% din capacitatea lor totală, ceea ce a dus la mărirea de cinci ori costurile transporturilor.

O posibilă oprirea a transporturilor de mărfuri pe Rin ar afecta profund economia Europei. Folosind datele generate de seceta din 2018, experții au calculat că o suspendare de șase luni a costat atunci aproximativ 5 miliarde de euro. În acest context, Germania încearcă să își îndrepte atenția către mijloace alternative de transport precum cele feroviare sau rutiere. Acestea sunt însă mult mai costisitoare.

 ⚡️Следите за новостями Agroexpert в ->  Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!

 

 

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!