Nicanor Negru este un apicultor din raionul Ialoveni și directorul companiei ”Regina Naturii”. Antreprenorul a reușit să lanseze în doi ani, 10 tipuri noi de miere, iar acum a schimbat strategia de comercializare a mierii de la vânzarea în butoaie la ambalaje moderne. Un astfel de proiect este implementat de Nicanor Negru, apicultorul din satul Costești, raionul Ialoveni. Totul a fost posibil graţie suportului financiar al proiectului USAID "Agricultura Performantă în Moldova", prin care a fost procurată o linie de ambalare și etichetare.
Nicanor Negru susține că de acum încolo va putea comercializa mierea nu doar în butoaie metalice de aproximativ 300 de kilograme, cum era anterior vândută. În plus, mierea nu va mai fi în totalitate exportată pe piaţa din Uniunea Europeană, așa cum se întâmpla până acum. Apicultorul care şi-a început afacerea în 2014 cu 100 de stupi, intenționează să livreze mierea și pe piața locală.
“Până în prezent, circa 97 la sută din mierea produsă de noi era exportată en-gros (în butoaie de inox de 300 kg la un preț mai mic, care, ulterior, era ambalată și comercializată de către procesatori mari de miere din UE. Noi însă vrem să oferim mierea direct ambalată de noi, recunoscută după gustul excepțional și cu o imagine memorabilă. Ne dorim ca să oferim și consumatorilor din Moldova produse calitative și diverse, similare celor pe care le oferim consumatorilor europeni. Am reuşit ca să ambalăm anume şi miere de rapiţă, miere de hrişcă, dar şi miere de lavandă, care este o miere foarte aromată, foarte deosebită şi parfumată. Consumatorii iniţial sunt un pic sceptici, dar după ce gustă şi testează, rămân clienţii noştri fideli", a spus apicultorul Nicanor Negru.
Noua tehnologie de ambalare a permis şi reducerea cheltuielilor de personal. Dacă manual se ambalau 200-300 de borcane cu ajutorul mai multor lucrători, la noul aparataj, sunt ambalate peste 1000 de borcane doar două persoane. Investiția totală a fost de circa 3,5 milioane MDL, dintre care peste 1 milion MDL au fost oferiți de USAID. Tehnica performantă îi permite să ambaleze mierea în 15 recipiente diferite.
Pentru HoReCa, restaurante, hotele, bucătării, mierea este ambalată cu adaosuri şi anume miere cu nuci, migdale şi caise uscate. Mierea la caserolă de 20 de grame, cât şi mierea la pliculeţ de 12 grame. Apicultorul a precizat că unul dintre scopurile de bază este să-şi exporte produsul în cât mai multe ţări din Europa. Până acum, mierea ambalată produsă de el, a ajuns în România.
Compania colaborează cu circa 1.000 de apicultori din toată țară, monitorizați riguros la etapa de producere a mierii și de recoltare, pentru a asigura calitate înaltă mierii. Pentru a garanta calitatea și inofensivitatea mierii, produs este testat atât în laboratoarele din Republica Moldova, cât și din Germania. Ulterior, mierea este omogenizată și ambalată pentru comercializare.
În anul 2020, mai multe tipuri de miere marca Regina Naturii au fost premiate cu medalii de aur, argint și bronz pentru calitate și ambalaj în cadrul Expoziţiei Internaționale London Honey Awards. Proiectul USAID Agricultura Performantă în Moldova a acordat, pe parcursul ultimilor patru ani, multiplă asistență tehnică și financiară sectorului apicol din Moldova, astfel încât mierea moldovenească să fie competitivă pe piața externă. În acest context, au fost acordate granturi în valoare totală de circa 865 mii USD, care au generat investiții adiționale din partea sectorului privat de peste 1, 94 milioane USD.
⚡Urmărește știrile Agroexpert -> pe Telegram!