Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii al României a aprobat noi derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute pentru depăşirea masei şi dimensiunilor maxime admise, aplicate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru vehiculele rutiere înmatriculate în România și în Republica Moldova.
Potrivit Ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale (MIDR) aceste derogări au fost adoptate, urmare a demersurilor efectuate către autorităţile române, pentru facilitarea transportului de mărfuri din Republica Moldova spre portul Constanţa, scrie Mold-street.com.
Derogările se aplică pentru vehiculele rutiere înmatriculate în România şi Republica Moldova, în următoarele condiţii:
- vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul tractor înmatriculat în România sau în Republica Moldova, indiferent de ţara de înmatriculare a semiremorcii tractate de acestea;
- vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 47,0 tone şi înălţimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
- vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 50,0 tone şi înălţimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
- masele pe axe ale vehiculelor prevăzute la punctele 2 şi 3 nu depăşesc masele maxime pe axe care pot fi autorizate în circulaţie, aşa cum sunt ele prevăzute la art. 41 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Autorizaţiile speciale de transport emise până la data adoptării Ordinului îşi păstrează termenul de valabilitate, traseul autorizat fiind valabil tur-retur. Traseul autorizat este:
Constanţa port—DN39—Agigea— DN39—A4—DN2A—Mihail Kogălniceanu—DN2A—Hârşova—Giurgeni—DN2A—Ţăndărei—DN2A—Slobozia—DN2A—Urziceni—DN2—Râmnicu Sărat—DN2—Tişiţa—DN24—varianta ocolire Tecuci—DN24—Bârlad—DN24—Crasna—DN24B—Huşi—DN24B—Albiţa PTF şi retur, însumând aproximativ 520 km.
De notat că după începerea războiului din Ucraina, porturile ucrainene de la Marea Neagră au fost blocate și a fost sistat transportul de mărfuri prin ele. Potrivit unor date, o mare parte din importul și exportul de mărfuri din sau în Republica Moldova era efectuat prin aceste porturi.
În consecință una dintre soluțiile identificate este efectuarea operațiunilor comerciale prin portul Constanța.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!