
Femeile antreprenoare din Republica Moldova doresc să folosească plățile electronice mai activ și să învețe cum să atragă finanțare suplimentară. Totodată, principala motivație de a porni o afacere este dorința de a crește veniturile. Datele se conțin în rezultatele cercetărilor privind leadershipul și antreprenoriatul feminin în Europa de Est și de Sud-Est, Asia Centrală și Caucaz, realizate de Emerging Europe.
Rezultatele cercetărilor arată că femeile lideri din regiune au un interes puternic pentru marketingul digital și social media. Acestea sunt dispuse să-și extindă afacerile la nivel internațional, întrucât majoritatea întreprinderilor deținute de femei din Europa de Est și de Sud-Est, Asia Centrală și Caucaz (84%) nu trec granițele țării în care activează.
Sectoarele cheie în care își desfășoară activitatea întreprinderile deținute de femei sunt: frumusețe și sănătate (17%), comerțul cu amănuntul (12%), agricultura și alimentația (12%), educația (8%) și PR-ul și marketingul (7%).
În ceea ce privește susținerea financiară, două treimi dintre femeile antreprenoare nu dispun de finanțare externă, în timp ce trei pătrimi din acestea nu au niciun angajat. Aproximativ 35% dintre afacerile deținute de femei din regiune au fost înființate cu o investiție de mai puțin de 1.000 de dolari SUA.
Principalele surse de motivare a femeilor pentru a înființa o afacere sunt dorința de a-și crește veniturile (50%), disponibilitatea de a lucra pentru ele înseși (31%) și împlinirea unui vis (21%). În Republica Moldova, principala motivație de a porni o afacere este dorința de a crește veniturile - 63%.
Totodată, întreprinderile pe care le dețin femeile se limitează la numerar atunci când plătesc angajații și furnizorii, dar tind să instaleze terminale POS pentru clienți. Pentru Republica Moldova, doar 38% preferă plățile cu cardul pentru achitarea salariului.
Afacerile pe care le dețin femeile sunt supuse supraviețuirii prin concurență și atragerii de fonduri. Respondentele din Republica Moldova au spus că cele mai mari provocări în înființarea și gestionarea unei afaceri în țara lor au fost nivelul înalt de concurență - 43% și acumularea de capital – 39%.
Rezultatele sondajului mai relevă că femeile antreprenoare își doresc să învețe despre cum să facă afaceri în mediul online. Principalele abilități pe care respondentele sunt dispuse să le obțină sunt strategiile de atragere de finanțare suplimentară (47%), marketingul digital și social media (37%), comerțul electronic (24%) și dezvoltarea afacerilor internaționale (21%). În Republica Moldova, cele mai populare abilități sunt strategiile de atragere de fonduri suplimentare (48%), marketingul digital și social media (26%) și managementul și planificarea strategică (23%).
Studiul a cuprins un sondaj online cu 2.000 de antreprenoare sau femei care desfășoară activități independente din 11 țări, inclusiv Republica Moldova, 75 de interviuri aprofundate și focus grupuri.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!