Miercuri, 1 septembrie, în capitala Chinei, la Ambasada Moldovei la Beijing a găzduit prima întâlnire a "Platformei de consultare pentru promovarea vinurilor moldoveneşti în China", creată de Ambasada Republicii Moldova în RPC.
"Scopul acesteia este să unească eforturile importatorilor chinezi, exportatorilor moldoveni, a Ambasadei Moldovei în RPC şi a Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV) în promovarea vinurilor de calitate din Moldova pe imensa piaţă chineză. Vrem ca toată lumea să acţioneze ca o voce unită în promovarea activă a vinurilor moldoveneşti pe piaţa chineză", a spus Dumitru Braghiş, ambasadorul Republicii Moldova în RPC.
Drept exemplu a unei cooperări de succes Dumitru Braghiş a menționat că master-class-ul a fost desfășurat cu participanți din ambele țări.
"Acesta a fost organizat de Et Cetera, Novak, Mileştii Mici, Castelul Mimi şi Asconi, de comun cu studenţii de la Facultatea de Industrie Alimentară de la Universitatea Agrară din Beijing şi Changsha.Vinificatorii au prezentat diverse prezentări interesante ale Moldovei, cu accent pe tradiţiile vitivinicole, istoria dezvoltării vinificaţiei, soiurile locale de struguri, potenţialul turismului vitivinicol din ţara noastră. Aceste companii au prezentat vinurile proprii şi au organizat degustări", a spus Braghiş.
Iniţiatorii Platformei îşi propun să organizeze în mod regulat dezbateri şi consultări cu privire la cele mai actuale subiecte în ceea ce priveşte promovarea vinurilor pe piaţa chineză.
Printre acestea se numără importul de vinuri în China şi comercializarea pe piaţa chineză, obstacolele în calea creşterii volumului vânzărilor de vin, analiza riscurilor, stimularea interesului consumatorilor pentru vinurile moldoveneşti, stabilirea unui dialog între participanţii pe piaţa vinului, ONVV, Ambasada Moldovei în China şi asociaţii specializate din China.
Participanţii la eveniment au susţinut propunerea Ambasadei de a crea o asociaţie neguvernamentală "Fabricat în Moldova pentru China".
Ambasada consideră că o astfel de asociaţie ar putea avea acces la resursele financiare locale pentru promovarea produselor moldoveneşti, inclusiv marca "Fabricat în Moldova pentru China".
Potrivit Ambasadei, la prima întâlnire online şi offline au participat peste 45 de persoane, inclusiv vinificatori din Moldova, importatori de vin chinezi, mediul academic şi presa chineză.
Crearea platformei a fost salutată de şeful Serviciului de diplomaţie economică al Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, Eugen Rusu, şeful adjunct al Departamentului Euro-Asiatic al Ministerului Comerţului din RPC, Yang Xiumin, directorul ONVV şi Cristina Frolov.
⚡Urmărește știrile Agroexpert ->pe Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!