Guvernul a aprobat Conceptul Sistemului Informațional „Cadastru funciar”. Documentul vizează crearea unui sistem modern și eficient de evidență a fondului funciar din Republica Moldova.
Scopul principal al sistemului este digitalizarea și centralizarea datelor legate de administrarea terenurilor, facilitând astfel o gestionare mai eficientă a acestora în limitele unităților administrativ-teritoriale.
„Proiectul este o etapă importantă în modernizarea gestionării terenurilor din țară. Ne va ajuta să luăm decizii mai bune, bazate pe date clare și actualizate. Vom avea o administrare mai eficientă și transparentă a pământurilor”, susține secretarul de stat din cadrul Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, Vasile Șarban.
Sistemul Informațional „Cadastru funciar” va asigura actualizarea și menținerea unor evidențe precise cu privire la terenuri, atât în ceea ce privește parametrii cantitativi, cât și cei calitativi ai solurilor. În plus, proiectul prevede crearea unor resurse informaționale de stat care vor permite centralizarea și dezvoltarea seturilor de date, precum și organizarea controlului, monitorizarea și raportarea continuă a acestora.
De asemenea, vor fi realizate statistici și analize cu privire la modificările ce intervin în parametrii terenurilor și ai solurilor.