Din 2024, antreprenorii vor depune la Biroul Național de Statistică (BNS) cu 11 rapoarte mai puțin, iar la Serviciul Fiscal de Stat (SFS) – cu 4 rapoarte mai puțin. Astfel se elimină în total 15 rapoarte, alte 9 vor fi digitalizate, iar 14 optimizate, reducându-se conținutul sau numărul de antreprenori care trebuie să-l raporteze.
La moment antreprenorii trebuie să depună un total de 92 de rapoarte fiscale și statistice. Respectiv, această reducere este una semnificativă.
Modificări în raportarea față de Biroul Național de Statistică:
- 2 rapoarte eliminate;
- 14 rapoarte cumulate în 5;
- 8 rapoarte digitalizate;
- 1 raport – se reduce numărul entităților;
- 1 raport în care s-a redus conținutul;
Modificări în raportarea față de Serviciul Fiscal de Stat:
- 2 rapoarte eliminate;
- 4 rapoarte cumulate în 2;
- 2 rapoarte: se reduce periodicitatea raportării;
- 1 raport simplificat;
- Eliminarea a 6 documente primare din lista celor cu regim special care se eliberează de organul fiscal;
- Simplificarea procesului de înregistrare a subdiviziunilor la organul fiscal;
- Simplificarea procesului de obținere a informației pentru completarea dării de seamă fiscale aferent taxelor locale;
„Prin simplificarea raportării ajutăm antreprenorii să-și crească productivitatea și eficiența, reducând costurile administrative. Cele mai multe rapoarte se vor optimiza pentru companiile din domeniul agricol, industriei și energeticii”, se arată în comunicatul emis de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării.
Simplificarea poverii de raportare este o acțiune-cheie în combaterea economiei informale și includerea cât mai multor antreprenori în circuitul economic oficial.
Până în 2027, Guvernul își propune să transforme Republica Moldova într-o țară de top pentru atragerea investițiilor și inițiere de afaceri pentru a avea o afacere.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!