Administrația de Stat a Drumurilor (ASD), în comun cu compania de proiectare, a desfășurat recensământul transportului auto la nodul rutier dintre trei drumuri naționale.
Este vorba despre drumurile M1 frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, M5 frontiera cu Ucraina – Criva – Bălți – Chișinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina și R6 Chișinău – Orhei – Bălți. Potrivit datelor obținute, media zilnică a intensității traficului este de 76.797 de vehicule, care ar putea crește la 182.005 vehicule pe zi către anul 2043. Datele mai arată că dimensionarea recomandată a drumului prevede dublarea numărului benzilor de circulație de la două la patru benzi și câte o bandă de accelerare – decelerare pe sens pentru segmentul drumului M1, situat sub podul de pe drumul M5 și a sectorului situat sub podul amplasat pe drumul R6. De asemenea, dublarea benzilor de la patru la opt și câte o bandă de accelerare – decelerare pe sens, pentru segmentul drumului R6, în regiunea podului de încrucișare. Studiul elaborat în baza recensământului, stabilește căile de dezvoltare și modernizare a nodului rutier, pentru fluidizarea traficului în regiune și sporirea capacității de traversare a podurilor de către unitățile de transport. În cadrul ședinței ASD cu compania de proiectare a fost abordată și începerea procedurii de elaborare a normelor tehnice pentru proiectarea podurilor și podețelor, precum și prezentarea soluțiilor pentru remedierea degradărilor atestate la podul de șosea peste râul Prut pe drumul M1.
⚡Urmărește știrile Agroexpert ->pe Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!