В Молдове

Un brand de înghețată moldovenesc a ajuns în primele poziții pe piața irakiană

Автор: AgroExpert
înghețată afacere irak - agroexpert.md

Un cunoscut brand de înghețată din Republica Moldova a ajuns în primele poziții pe piața irakiană cu peste 50 de milioane de consumatori. Acest lucru a fost afirmat de către proprietarul fabricii de înghețată Sandriliona din Ialoveni, Frank Arif. La o întâlnire cu jurnaliştii de la Clubul presei economice, el a spus că producătorul de îngheţată şi-a deschis propria fabrică în Irak în calitate de investitor din Moldova.

„Acum, la fabrică se implementează cu succes a doua etapă pentru aducerea echipamentului la capacitatea proiectată de 200 de tone de înghețată pe zi”, a spus omul de afaceri, scrie Infotag.

Potrivit lui, deschiderea producției proprii în Irak a fost o decizie firească.

„Partenerul nostru în această afacere, bancher de profesie, deținea o fabrică de înghețată. Ne-a propus să o cumpărăm, ceea ce am şi făcut, modernizând fabrica până la nivelul unei întreprinderi lider în Irak, ale cărei produse sunt la mare căutare în rândul populației acestei țări”, a menționat Frank Arif, adăugând că aceasta a fost singura dintre afacerile lui care din prima zi „mergea bine și genera venituri”.

Proprietarul mai multor afaceri din Moldova spune că producția de înghețată în Irak sub marca moldovenească este destul de profitabilă, întrucât în această țară arşiţa se menţine timp de opt luni la peste 30 de grade, iar 80% din populație are sub 30 de ani.

„Am plănuit să finalizăm prima etapă la fabrica din Irak în doi ani, dar am reușit să atingem volumele de producție planificate după doar două luni, iar acum lucrăm la implementarea celei de-a doua etape, plănuind să o finalizăm în martie 2024, când fabrica va produce 200 de tone de înghețată pe zi”, a menționat el.

Frank Arif este mulțumit de modul în care funcționează investiția moldovenească în Irak, unde fabrica are 400 de angajați, dintre care 90% sunt fete și femei tinere.

„Mai mult decât atât, specialiștii moldoveni sunt implicați în instruirea și educarea personalului local, care până nu demult avea locuri de muncă prost plătite și fără prestigiu, dar care acum pot gestiona singuri procesele de producție, producând înghețată sub marca moldovenească”, a spus el.

Vorbind despre alte piețe externe unde ajunge înghețata moldovenească, Frank Arif a numit țări din Africa și Asia, în special, Senegal, Ghana, Coasta de Fildeș, Arabia Saudită, țări UE - Germania, România, precum și Serbia. Una dintre zonele promițătoare de expansiune, Arif consideră continentul african, unde intenționează să deschidă o nouă fabrică de înghețată.

Din cauza creșterii prețurilor la livrarea înghețatei moldovenești în Africa, când un container costă 20 de mii de euro, ceea ce presupune 60% din costul de producție, omul de afaceri a decis să deschidă producția de înghețată pe continentul african.

Filosofia omului de afaceri Frank Arif este că „cea mai ieftină înghețată ar trebui să fie de înaltă calitate”, deoarece de ea se bucură mai ales copiii și persoanele cu venituri mici.

„O persoană bogată, dacă nu-i place înghețata, poate alege orice altă înghețată, în timp ce copiii și persoanele cu venituri mici nu au această opțiune și ar trebui să primească cel mai bun produs la un preț accesibil”, crede el.

Fabrica Sandriliona exportă peste 60% din produsele sale și vinde restul de aproape 40% pe piața internă, unde vânzările sunt în creștere constantă. Cota de piață a înghețatei Sandriliona în Moldova depășește 50%.

⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!

⚡️ Следите за новостями Agroexpert в ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!