Ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba, a recunoscut că strategia de a identifica produsele autohtone după codul de bare este una greșită. Respectiv, prefixele codurilor de țară ale codurilor de bare nu arată originea țării produselor.
„În primul rând, ne cerem scuze de la consumatorii pe care i-am indus în eroare. Scopul nostru nu a fost sub nici o formă să inducem în eroare publicul. Codul de bare nu este unicul sau cel mai sigur indicator pentru a determina țara de origine a unui produs”, precizează Dumitru Alaiba, într-o postare pe facebook.
Anterior, Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a lansat o campanie, care avea drept scop susținerea produselor locale din comerț. Totodată, autoritatea îndemna cetățenii să aleagă produsele locale orientându-se după codul de bare 484. Ulterior, însă, s-a constatat că strategia este una eronată, iar produsele nu pot fi identificate după codul de bare.
„Adevărul este că multe dintre produsele care ajung pe rafturile din magazinele noastre sub codul de bare 484 au la bază materie primă de import. În același timp, tot aceste produse sunt importate, împachetate și distribuite în Republica Moldova, fiind rezultate ale activității agenților economici care plătesc impozite, salarii și contribuie inclusiv la dezvoltarea economică a țării noastre”, menționează ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării.
Dumitru Alaiba a mai adăugat că urmează să vină și cu alte inițiative menite să sporească recunoașterea și identificarea produselor după originea acestora, în special ale celor locale.