Restricțiile impuse de pandemie au pus pe brânci mai multe activități și evenimente planificate din sectorul agricol (seminare, expoziții, conferințe). În pofida acestui fapt, Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Fructe ,,Moldova Fruct” s-a alineat noilor condiții și cu succes își realizează planurile în format online.
,,Desigur, restricțiile impuse de pandemie afectează în mare măsură planurile noastre. Avem un an calendaristic destul de încărcat. O parte din evenimente s-au anulat, altele s-au amânat, iar celelalte au trecut în format online. Ne străduim să facem față noilor condiții. Oricum asociația activează în plină forță, căci de lucru este mult”, susține Adrian Cojocaru, specialist marketing Moldova Fruct.
În septembrie asociația va participa la expoziția MacFruct, organizată de către o companie italiană. Aceasta reprezintă o platformă utilă unde participanții fac cunoștință cu tendințele privind ambalajul, tehnologiile moderne de producere, dar și au ocazia de a evalua concurența pe piață.
,,De data aceasta noi vom participa ca expozanți în format online. În cadrul evenimentului sunt șanse reale să atragem potențiali cumpărători. Este clar că trebuie să ne conformăm cu noile condiții. Este absolut evident că evenimentele organizate în asemenea mod nu pot fi comparate cu interacțiunea directă între participanți. Comunicarea prin intermediul platformelor Zoom sau Skype nu oferă aceleași senzații”, continuă Adrian Cojocaru.
Recent reprezentanții asociației au participat la o întrunire pe viu cu reprezențanții companiei britanice, comerciantă de fructe. Astfel, sunt șanse ca în anul curent să apară oportunități de export în Marea Britanie – care la moment este consumatorul numărul unu de fructe în Europa.
,,Anterior ne-am întâlnit pe viu cu reprezențanții companiei britanice comerciantă de fructe. Ei singuri ne-au contactat și ne-au comunicat care sunt necesitățile lor. Am convenit că probabil vom începe de la comerțul cu mere, dar deocamdată acest fapt nu este sigur. Suntem abia la etapa de tatonarea terenului. Cel puțin pentru noi este clar că anul acesta pot apărea oportunități în Marea Britanie. Britanicii fiind consumatori mari în Europa, nu dispun de propria producere de fructe în cantități relativ suficiente precum o au alte țări. Contează foarte mult acest aspect, din punct de vedere al oportunităților”
În contextul situației COVID-19, fructele tari se bucură de o cerere sporită din partea consumatorilor. Aceștia au trecut de la fructe exotice la cele tradiționale. Astfel, producătorii speră că eventual prețurile ar putea fi mai atractive anul curent comparativ cu 2019.