Articole

AIPA urmează a fi reorganizată: Creșterea numărului de personal și crearea a două direcții noi

Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură (AIPA) urmează a fi reorganizată, transmite curentul.

Conform Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, în subordinea căruia se află Agenția, necesitatea elaborării proiectului constă în adaptarea capacităților instituționale ale AIPA la noile măsuri de subvenționare.

Prin Hotărârea Guvernului nr. 20/2019, au fost aprobate efectivul-limită, structura organizatorică și organigrama AIPA, care este formată din conducerea AIPA, direcții, secții, servicii și subdiviziuni teritoriale. A fost stabilit efectivul-limită de personal al Agenției în număr de 90 de unități (același efectiv-limită care a fost aprobat în anul 2017).

Dat fiind faptul că, pe lângă cererile post-investiționale, personalul AIPA urmează să recepționeze, examineze, autorizeze cereri de subvenționare depuse conform altor modalități de susținere financiară (subvenții în avans, măsuri destinate dezvoltării rurale, plați directe), se constată necesitatea de a majora efectivul-limită cu cel puțin 27 unități.

Pentru a asigura implementarea eficientă a politicilor statului cu privire la susținerea producătorilor agricoli și cu privire la dezvoltarea rurală este necesar de a întreprinde, cel puțin, următoarele măsuri:

1) de a majora numărul angajaților în secțiile și serviciile teritoriale ale AIPA cu 10 unități (câte o unitate pentru fiecare subdiviziune). La moment, în subdiviziunile teritoriale activează câte 2-4 angajați, în dependență de numărul unităților administrativ-teritoriale atribuite la subdiviziunea corespunzătoare. Unitățile de personal suplimentare sunt necesare pentru a asigura monitorizarea proiectelor investiționale destinată îmbunătățirii nivelului de trai și de muncă în mediul rural;

2) de a institui în cadrul aparatului central al AIPA o subdiviziune nouă – „Direcția plăți în avans”, cu 7 unități, care va examina cererile recepționate în conformitate cu prevederile Hotărârea Guvernului nr 507/2018 și Hotărârea Guvernului nr. 476/2019;

3) de a institui în cadrul aparatului central al AIPA o subdiviziune nouă – „Direcția plăți directe”, cu 5 unități, care va examina cererile de acordare a plăților directe per ha și/sau cap de animal;

4) de a majora numărul angajaților din Direcția autorizare plăți cu 3 unități. La moment, 5 angajați ai Direcției autorizare plăți verifică actele din dosar și elaborează fișele de calcul a subvențiilor pentru 7505 de cereri de subvenționare. Având în vedere evoluția și diversitatea modalităților de subvenționare (LEADER, măsuri de dezvoltare rurală, plăți directe la ha și/sau cap de animal, subvenționarea post-investițională, subvențiile în avans), este inevitabilă majorarea numărului angajaților acestei subdiviziuni, pentru a putea asigura examinarea calitativă și în termen a dosarelor de subvenționare, cu aplicarea principiului „celor 4 ochi”;

5) de a majora numărul angajaților Direcției finanțe și buget cu o unitate, or din faptele relatate supra rezultă și majorarea inevitabilă a numărului de plăți ce urmează a fi făcute la conturile beneficiarilor de subvenții;

6) de a majora numărul angajaților Serviciului administrativ cu o unitate, în scopul eficientizării procesului de administrare a necesităților cotidiene ale Agenției.

Propunerile și recomandările pe marginea proiectului de hotărîre respectiv pot fi expediate până la data de 24 decembrie 2020, pe suport de hârtie, la adresa Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului: mun. Chișinău, str. Constantin Tănase 9, sau la adresa de e-mail: galina.petrachi@madrm.gov.md, lilia.dumitras@madrm.gov.md, tel de contact: 022 204 574, 022 204 541.

Sursă: Agroexpert

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!