România a înregistrat, în luna februarie 2020, cea mai mare creștere anuală a volumului comerțului cu amănuntul, dintre toate statele membre ale Uniunii Europene, cu 11,9%, potrivit Eurostat, fiind urmată de Ungaria (+11.4%) și Portugalia (+8.7%). Slovenia a înregistrat cea mai mare scădere din UE, cu minus 5,2%.
În medie, în Uniunea Europeană, volumul vânzărilor în rețeaua de retail a crescut cu 3,2%, în luna februarie a.c. comparativ cu luna februarie a anului precedent, iar în zona euro cu 3%.
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat, în România, un avans de 15,6%, în februarie 2020, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, potrivit Institutului Național de Statistică (INS), iar vânzările de produse nealimentare şi cele ale carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate au crescut cu 13,7% și, respectiv, cu 10,5%.
Aceste date nu surprind impactul crizei COVID-19, precizează INS.