Externe

Exportul de cereale din Ucraina: Primele camioane au ajuns la Galați

export cereale Ucraina - AgeroExpert.md

În plin război cu Rusia, Ucraina îşi redirecţionează exporturile prin țara noastră, iar primele 3 camioane cu porumb au ajuns într-un siloz din Galaţi.

Potrivit transportatorului de mărfuri pe ape interioare din bazinul Dunării, grupul Transport Trade Services (TTS) primele 3 camioane cu porumb pentru export din Ucraina au fost descărcate, săptămâna trecută, în silozul cu o capacitate de 30.000 tone deţinut de grup în Galaţi.

Mijloacele de transport fac parte dintr-un prim convoi de 23 camioane, dintre care alte 7 se află deja în vama Giurgiuleşti, ce urmează să descarce produse agricole de export din Ucraina în silozul TTS. Cerealele urmează să fie transbordate pe nave maritime prin terminalul portuar TTS din Galaţi, notează agrointel.ro.

Conform adevarul.ro, operaţiunea reprezintă inaugurarea de către TTS a unei rute logistice destinată exportului de produse agricole ucrainene pe trasee combinate terestru/fluvial/maritim.

Pe segmentul terestru marfa va fi transportată din Ucraina până în terminalul portuar TTS din Galaţi, pentru început cu mijloace auto.

Exporturile de produse agricole ucrainene vor putea fi transportate direct pe cale ferată până în portul Galaţi numai după reabilitarea, care urmează să fie realizată de CFR Infrastructură, a porţiunii de cale ferată cu ecartament larg, în lungime de 4 kilometri, care face legătura între Giugiuleşti şi terminal.

Astfel, produsele depozitate în terminalul portuar TTS din Galaţi vor fi mai departe transbordate în barje şi transportate pe ruta  Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră, cu destinaţie portul Constanţa. Acolo vor fi, în final, depozitate şi transbordate în nave maritime. Alternativ, în Galaţi mărfurile pot fi transbordate direct în nave maritime cu destinaţii de peste mări.

”Noua rută este unul dintre rezultatele implicării grupului TTS în procesul de reconfigurare a lanţurilor logistice de transport pentru exporturile şi importurile ucrainene cauzat de imposibilitatea utilizării de către Ucraina a porturilor sale maritime, blocate din cauza războiului. În acest context, pe lângă rutele logistice combinate cu transport terestru până la Galaţi şi transport fluvial pe Dunăre până la Constanţa, soluţii mai rapide de înlocuire a traseelor logistice tradiţionale s-au dovedit a fi traseele pornind din porturile ucrainene la Dunăre, Reni şi Izmail”, a declarat Petru Ştefănuţ, director general TTS.

⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!