Portul Constanța a fost închis, începând din data de 25 iulie 2023 din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile, respectiv vânt puternic. Din acest motiv nu se efectuează operațiuni de încărcare-descărcare a mărfurilor. Un anunț în acest sens a fost făcut de către Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța.
În prezent, sunt acostate la dane, pentru a încărca din Portul Constanța, 22 de nave (cu o capacitate totală de aproximativ 200.000 de tone), iar în rada portului așteaptă alte 14 nave.
„În condiții de vânt, operatorii portuari care se programaseră pentru operațiuni camioanele cu mărfuri (containere, cereale) nu își pot desfășura activitatea de încărcare-descărcare. Precizăm faptul că macaralele folosite pentru acest tip de operațiuni sunt dotate cu senzori de vânt și se opresc automat în cazul în care vântul depășește o anumită intensitate”, se arată în postarea făcută de Companie.
În Portul Constanța își desfășoară activitatea 38 de operatori portuari privați care pot opera inclusiv cereale, dacă situația impune. Dintre acești operatori, 13 dețin capacități de depozitare (silozuri și magazii).
În ceea ce privește cerealele, capacitatea de încărcare într-un interval de 24 de ore este cuprinsă între 3.000 și 30.000 de tone, în funcție de dotările tehnice de care dispune operatorul și de specificul cerealelor (grâu, porumb, floarea soarelui etc), precum și de tipul operațiunii (încărcare sau descărcare).
Administrația Porturilor Maritime a amenajat în zona porții nr. 7 a portului Constanța o parcare de 37 de locuri și în zona porții nr. 9 o parcare cu o capacitate de 100 de locuri, care a fost realizată în cursul anului 2022. În plus, împreună cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), urmează să dezvolte noi capacități de staționare a autocamioanelor în afara Portului Constanța.
„De asemenea, pe infrastructura Portului Constanța pot staționa aproximativ 2.500 de autocamioane, dar în situații extraordinare, precum cea din aceste zile, capacitatea este depășită, iar autocamioanele sunt forțate să staționeze și pe infrastructura rutieră exterioară portului Constanța”, mai precizează reprezentanții.
Menționăm că Portul Constanța este un port de tranzit, iar intrarea și ieșirea mărfurilor este structurată preponderent pe linii de cale ferată, care sunt majoritatea operaționale.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!