Criza costului vieţii din Europa a fost un fenomen benefic pentru retailerii care practică preţuri mici, însă retailerii din segmentul de mijloc au de suferit pe măsură ce cumpărătorii îşi reduc cheltuielile, susţin directorii şi analiştii care au participat marţi la World Retail Congress din Barcelona, transmite Reuters.
În plus, sectorul luxului continuă să performeze bine, pe fondul speranţelor că redeschiderea Chinei va da un nou impuls după ce valul de cheltuieli post-pandemie al americanilor începe să se termine.
Dar "dacă nu oferi cu adevărat cel mai bun preţ, şi nu eşti pe segmentul de lux, atunci ai probleme", a spus Thomas Harms, de la firma de consultanţă EY la congresul de la Barcelona.
Chiar dacă ritmul de creştere a preţurilor începe să încetinească, retailerii din întreaga lume sunt în continuare îngrijoraţi că inflaţia va reduce cheltuieile consumatorilor şi în acest context caută noi modalităţi pentru a-i atrage pe clienţi.
În special în Europa, unii retaileri au văzut cum vânzările lor au încetinit din cauza facturilor mari la energie, care i-au făcut pe clienţi să cumpere mai puţine alimente şi haine sau articole mai ieftine.
Creşterea costului bunurilor, diminuarea cererii consumatorilor şi lanţurile de aprovizionare impredictibile sunt principalele îngrijorări în rândul directorilor şi managerilor de companii de retail intervievaţi de Boston Consulting Group.
Iar transferul costurilor mai mari pe seama cumpărătorilor este posibil să devină şi mai dificilă: 72% din respondenţi au spus că se aşteaptă ca, în acest an, consumatorii să fie mai sensibili la preţ.
Această evoluţie este una de care profită companii precum retailerul olandez cu preţuri reduse Action, care anul trecut a deschis 280 de magazine în 10 ţări din Europa, şi în acest an a deschis primul magazin din Slovacia, le-a spus directorul general Hajir Hajji participanţilor la conferinţa de la Barcelona.
Cu toate acestea, rezultatele solide raportate de mari companii globale, precum Nestle, arată cum consumatorii cheltuie în continuare în pofida preţurilor mari, chiar dacă mai multe firme au avertizat că vânzările ar putea avea de suferit în următoarele trimestre dacă inflaţia nu îşi schimbă direcţia.
În afara segmentului celor care practică preţuri reduse, retailerii încep să dea dovadă de creativitate pentru a-i face pe cumpărători să revină în magazine, mulţi investind în programe de loialitate, promoţii de preţuri şi îmbunătăţirea experienţei online a clienţilor, arată sondajul BCG.
Magazinele fizice tradiţionale "vor trece printr-o perioadă dificilă, însă trebuie să facă schimbări şi să îşi îmbunătăţească serviciile digitale", spune Jaume Miquel, directorul Tendam, al treilea mare retailer spaniol de îmbrăcăminte.
Asia este un punct luminos pe harta aşteptărilor retailerilor şi 76% dintre respondenţii la sondaj se aşteaptă ca economia acestei regiuni să crească în acest an, după ce China s-a redeschis după restricţiile impuse în contextul pandemiei.
Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!