Agenția de Investiții împreună cu Biroul Național Relații cu Diaspora, specialiștii Agenției au prezentat conaționalilor din diasporă brandul de țară într-o ședință comună, desfășurată online. Întâlnirea a avut ca scop facilitarea procesului în care diaspora moldovenească se poate implica în inițiativele Agenției de Investiții pentru a promova împreună brandul de țară la nivel național și internațional.
Brandul de țară a fost lansat în 2014, având la bază simbolul „Pomul Vieții”, ales să reprezinte valorile și specificul turismului din Republica Moldova. Logotipul a fost completat cu elementele care fac trimitere la sectoarele strategice ale economiei naționale: Agricultură și industrie alimentară, Industria constructoare de mașini și Electronică, ICT și BPO, Fashion, Turism și Infrastructură.
În prezent, brandul de țară „Pomul Vieții” este promovat pe larg de concetățenii noștri din diaspora, care aleg să-l utilizeze atunci când își deschid o afacere, exemplu fiind și restaurantele „Moldova” din Thailanda și SUA, dar și în multe alte ocazii, în vederea creșterii vizibilității brandului de țară.
Brandul de țară „Pomul vieții” a fost prezentat în cadrul a 31 de forumuri și expoziții în țări precum, China, Germania, Italia, România, Federația Rusă.
Rodica Verbeniuc, Director General al Agenției de Investiții a menționat că mobilizarea diasporei moldovenești este un exemplu pentru alte diaspore, iar prin mandatul Agenției de Investiții va acorda sprijin tuturor inițiativelor propuse de moldovenii din diasporă.
”Susținem toți concetățenii noștri care indiferent unde se află aleg să utilizeze platforma țării pentru a promova propriile initiative și afaceri și pentru a contribui și beneficia de această conlucrare internațională pe platforma brandului nostru. Simbolul „Pomul vieții” face parte din ADN-ul nostru pentru că în ramurile lui trece absolut tot ce ne reprezintă, iar Agenția de Investiții, când l-a preluat, i-a oferit și culoarea economică, transformându-l într-un brand de țară care prezintă și oferta investițională și de export a Moldovei. Este un simbol atractiv nu doar prin identitatea vizuală dar și prin acea energie internă, filozofie, pe care o înglobează. În ultimii doi ani „Pomul vieții” a făcut parte din standurile de țară ale Moldovei la expoziții internaționale, în peste 40 de țări. Pentru asta le mulțumim partenerilor noștri care continuă să se implice în promovarea și susținerea turismului local” a spus Rodica Verbeniuc.
În vederea maximizării vizibilității brandului de țară și a unei mai bune poziționări a Republicii Moldova pe harta economică mondială, în 2020, Agenția de Investiții a lansat pagina web dedicată brandului de țară – www.pomulvietii.md. Accesând această pagină, utilizatorii pot afla mai multe despre istoria națională și simbolistica Pomului Vieții, toată informația fiind structurată în cadrul Brand Book-ului disponibil pe site.
⚡Urmărește știrile Agroexpert -> pe Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!