Moldova

Etichetarea produselor agricole – subiect de actualitate la Moldagrotech

Author: Ilinca Fiodorov
Etichetarea produselor agricole - AGROEXPERT.MD

Centrul de Consiliere Agricolă și Rurală - CCAR a organizat, în cadrul expoziției Moldagrotech o conferința științifico-practică „Ambalarea și etichetarea produselor agricole: cerințe, soluții și bune practici”. Fermierii, antreprenorii și experții din domeniu s-au întâlnit pentru a discuta despre cum să-și pregătească produsele pentru piață, astfel încât acestea să fie atractive, sigure și ușor de recunoscut de consumatori.

Directoarea Chiper Carolina a deschis conferința cu un mesaj de salut. În cadrul discursului său, a făcut referire la calendarul activităților CCAR și a subliniat rolul acestuia în sprijinirea fermierilor. Prin activitățile desfășurate, CCAR le asigură acces la informații relevante, facilitează transferul de cunoștințe și le oferă oportunități de participare la programe de formare.

Secretarul de stat Alexandra Șian a subliniat importanța respectării noilor cerințe europene și internaționale în domeniul agroalimentar. 

„Politica Agricolă Comună (PAC), prin reformele recente, promovează practici agricole durabile, reducerea amprentei de carbon și utilizarea ambalajelor ecologice. Etichetarea corectă și trasabilitatea devin esențiale pentru siguranța alimentară și protejarea originii produselor agricole. Noile standarde impun soluții sustenabile, contribuind la informarea corectă a consumatorilor și la dezvoltarea economiei circulare. Scopul este să avem produse sigure, de calitate și prietenoase cu mediul”, a menționat Alexandra Șian.

Membrii corpului științific de la Institutul Național de Cercetări Aplicative în Agricultură și Medicină Veterinară au prezentat criteriile de compatibilitate ale ambalajelor și tendințele în asigurarea sustenabilității.

Specialiștii de la #AGEPI au vorbit despre protecția proprietății intelectuale în ambalarea și etichetarea produselor. Aceștia au menționat că, prin înregistrarea mărcilor, desenelor industriale și indicațiilor geografice, producătorii își pot securiza investițiile și își pot asigura o prezență puternică pe piață.

Cu argumente în favoarea impactului comunicării vizuale asupra vânzărilor, prin prisma unui design de brand și ambalaj eficient au venit specialiști din domeniul designului ambalajelor și a etichetelor pentru produse și pentru ambalajele produselor.

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!