Cea mai mare asociație de agricultori din Italia duce o luptă împotriva utilizării „scandaloase” a termenilor mafioți pentru a vinde o varietate de produse alimentare și băuturi în întreaga lume, de la whisky Cosa Nostra la sosul de roșii Chilli Mafia, notează The Guardian.
Coldiretti a întreprins o investigație amplă și a descoperit, de asemenea, că aproape 300 de restaurante din afara Italiei au nume cu tematică mafiotă, inclusiv El Padrino în Spania, Don Corleone în Finlanda, Burger Mafia în Germania, Falafel Mafia în SUA și Nasi Goreng Mafia în Indonezia.
Alessandro Apolito, un director de sucursală la Coldiretti, a declarat că cea mai șocantă descoperire a fost o sticlă de whisky în formă de mitralieră produsă în Scoția și numită Cosa Nostra Shot.
„Este scandalos să te gândești că cineva ar putea cumpăra așa ceva, chiar dacă este doar pentru o glumă”, a declarat Apolito. „Pentru noi, a glumi pe seama unor lucruri atât de serioase precum mafia este inacceptabil”.
El a spus că marketingul cu tematica mafiei nu numai că a cauzat daune incredibile imaginii Italiei și produselor autentice, dar a fost extrem de ofensator față de italienii nevinovați care au murit sau au suferit din cauza unor organizații criminale notorii din țară.
Coldiretti a organizat o expoziție în decembrie în orașul Palermo din Sicilia, unde și-a avut originea organizația mafiotă Cosa Nostra, cu unele dintre produsele alimentare și băuturile adunate din întreaga lume, inclusiv Chilli Mafia, un sos fabricat în Marea Britanie, Mafia Coffee și vinul Il Padrino.
„Continuarea asocierii Italiei cu aceste stereotipuri mafiote și cu criminalitatea este extrem de dăunătoare pentru imaginea țării”, a declarat el. „Dar cea mai importantă problemă este că este o ofensă adusă victimelor mafiei, deoarece sute de oameni nevinovați au fost uciși de mafie sau suferă din cauza criminalității acesteia. În Palermo, în special, a existat un puternic sentiment de indignare față de acest marketing absurd. Există milioane de sicilieni care sunt cinstiți și respectă legile, dar care sunt victime ale acestei plăgi criminale.”
Deși există acorduri la nivelul UE pentru a proteja produsele care intră sub incidența normelor DOP (denumire de origine protejată) - de exemplu, copiile acestor produse pot fi retrase de pe rafturile supermarketurilor - nu există măsuri care să împiedice trucurile de marketing, cum ar fi restaurantele sau alimentele cu tematică mafiotă.
⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!