Materiale de parteneriat

Fructele produse pe ambele maluri ale Nistrului, vor fi exportate sub umbrela aceluiași brand

 

Producătorii și exportatorii de fructe de pe ambele maluri ale Nistrului își unesc forțele pentru a cuceri piețe alternative cu asistența Suediei și PNUD în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităților de export  pe  malurile Nistrului” (AdTrade). Astfel membrii asociațiilor Moldova Fruct și Dnestrovskii Fruct vor participa la anumite activități de instruire și schimb de experiență, vor însuși tehnici de promovare și marketing, pentru a promova ulterior în comun, fructele moldovenești.

„Aceleași tehnologii de producere a fructelor vor fi implementate, fapt ce va contribui la creșterea durabilă a competitivității fructelor moldovenești pe piețele țintă, iar aplicarea standardelor de calitate și de marketing va ajuta la extinderea și diversificarea piețelor de desfacere a fructelor moldovenești și eliminarea treptată a dependenței de o singură piață de desfacere”, a menționat directorul executiv al Asociației Moldova Fruct, Iurie Fală.

Specialistul a accentuat că piața Uniunii Europene devine tot mai importantă pentru exporturile de fructe din Republica Moldova, iar facilitarea comunicării și stabilirea relațiilor dintre exportatorii autohtoni și operatorii din comerț de pe această piață sunt sarcini primordiale ale Asociațiilor. Activitățile de promovare și marketing sub umbrela brandului fructelor moldovenești constituie cel mai eficient instrument de a promova țara și fructele moldovenești.

„În cadrul activităților finanțate de Suedia în cadrul proiectului PNUD/AdTrade venim cu soluții  pe termen mediu de depășire a problemelor create de COVID 19 asupra extinderii și diversificării piețelor de desfacere pentru fructele moldovenești produse de membrii asociațiilor partenere. De asemenea, ne propunem consolidarea sustenabilă a platformei „Fructe de pe malurile Nistrului” formată de Asociațiile Moldova Fruct și Dnestrovskii Fruct, ca prestator de servicii profesionale de reprezentare a intereselor, de marketing, și agrobusiness și promovare a exporturilor de fructe sub marca comercială comună ”Moldova -un gust deosebit” pe piețele din UE”, a menționat Lucia Batereanu, coordonator de proiect Moldova Fruct.

În cadrul proiectului respectiv, 4 întreprinderi de pe malul stâng al Nistrului vor beneficia de elaborarea tururilor virtuale –  un instrument care s-a dovedit foarte eficient pentru promovarea fructelor în condiții de pandemie.

O parte din activitățile planificate vor fi implementate online combinându-le cu cele care implică interacțiune fizică între parteneri (dar cu maximă respectare a normelor de siguranță), ținând cont de evoluția pandemiei provocată de COVID 19.

 

Sursă: Agroexpert

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!