Natalia Gavrilița s-a referit și la necesitatea responsabilizării, inclusiv prin introducerea unor penalități, a companiilor care nu își îndeplinesc obligațiunile contractuale sau nu le onorează în termenii prevăzuți de contract.
Un alt subiect pus în discuție a fost problema calității elementelor de siguranță a drumurilor, fapt care influențează rata accidentelor rutiere. S-a menționat că circa 40 de tronsoane de drumuri naționale au învelișul deteriorat de peste 65 %, pe drumuri locale lipsesc peste 2800 de indicatoare rutiere. 10 poduri, amplasate pe drumuri naționale, 14 – pe drumuri locale, nu corespund cerințelor normelor de securitate, sutele de persoane care le traversează se expun riscului zilnic.
Lipsesc marcajele rutiere și indicatoarele rutiere copii, școală, lipsesc în 95 % din adiacentul instituțiilor preșcolare și școlare.
În acest context, s-au propus mai multe măsuri complexe, printre care instituirea unui sistem automatizat de supraveghere, dirijare a circulației rutiere, construcția parapetelor în locurile cu o concentrație mare de tamponări ale pietonilor, instalarea parapetelor suplimentare pentru a nu admite traversarea neregulamentară etc.
Tot în cadrul ședinței s-a decis majorarea sumei alocațiilor pentru întreținerea drumurilor pe timp de iarnă cu 50 403 mii lei.
Consiliul Fondului Rutier este un organ consultativ instituit pentru asigurarea transparenței şi utilizării eficiente a mijloacelor fondului rutier. Din componența Consiliului fac parte 11 persoane, inclusiv 8 reprezentanți ai autorităților publice centrale de specialitate și 3 reprezentanți ai asociațiilor obștești și ai patronatelor din domeniul transporturilor și drumurilor.
Rețeaua de drumuri publice naționale care se află în gestiunea Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor” constituie 5 902 km. Executarea lucrărilor de întreținere a drumurilor publice naționale se efectuează de către 11 întreprinderi specializate S.A. „Drumuri”. În cadrul S.A. „Drumuri” activează circa -1 950 angajați.