Цены и Тренды

Comercianții de cereale sunt atrași de prețurile din porturile ucrainene

Автор: AgroExpert
comercianți port ucrainean preț - agroexpert.md
Jucătorii de pe piața cerealelor au început să arate intenția de a încărca din porturile ucrainene Odesa sau Chornomorsk, la o săptămână de când guvernul ucrainean a confirmat că primele două nave au sosit pentru a încărca marfă în porturile ucrainene de la Marea Neagră, în ciuda faptului că acordul cu Rusia privind cerealele a expirat în iulie. Prețurile oferite atât pentru grâu cât și pentru porumb sunt net inferioare celor din portul Constanța.
 
Anunțul de sâmbăta trecută a guvernul ucrainean că navele Resilient Africa și Aroyat au ajuns în portul Chornomorsk, urmat de informații potrivit cărora Resilient Africa se îndreaptă în siguranță spre strâmtoarea Bosfor a dat un oarecare curaj jucătorilor de pe piața cerealelor care au reînceput să manifeste intenția de a încărca din aceste porturi, scrie economica.net.
Unele companii au început să-și ducă marfa în porturile ucrainene de la Marea Neagră. Au apărut inclusiv oferte de 183-190 de dolari/tonă FOB (free on board – prețul la frontiera țării exportatoare, ce include valoarea mărfii, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum și toate taxele pentru ca marfa să fie încărcată la bord) Pivdennyi, Odesa sau Chornomorsk (POC) pentru porumb și 186 de dolari/tonă FOB (free on board) pentru grâu 10,5%.

Prețurile sunt semnificativ mai mari (plus 6-18 dolari) decât cele FOB de pe Dunăre, unde ofertele de vânzare pentru grâul furajer au scăzut la 166-169 de dolari tona, iar porumbul este oferit la 177-195 de dolari tona.

În schimb, sunt cu până la 26% mai mici decât cele oferite în porturile din proximitate cum este Constanța. Joi, grâul furajer încărcat din portul românesc este oferit la 235 de dolari tona FOB (free on board), în timp ce pentru porumb există oferte de 226 de dolari tona FOB. În Spania, prețul la porumb era de 240 de dolari CFR (vânzătorul trebuie să organizeze și să plătească toate costurile de expediere a produsului către un port de destinație, moment în care cumpărătorul devine responsabil).

Totuși, majoritatea schimburilor comerciale se fac cu livrare și, chiar dacă unii vânzători sunt gata să ofere încărcarea din porturile ucrainene, cumpărătorii se tem să riște.

În plus, pentru a finaliza vânzările cu livrare sunt necesare informații suplimentare  privind tarifele de transport, sau nivelurile FOB trebuie să scadă și mai mult, deoarece, în prezent, participanții la piață au declarat că există un număr limitat de nave gata să meargă în Ucraina.

⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!

⚡️ Следите за новостями Agroexpert в ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!