Articole

Containerele moldovenești de mărfuri au permisiunea de a trece prin portul Constanța fără autorizații speciale

port-maritim-Constanta- AgroExpert.md

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale informează că, urmare a situației din Ucraina, mai multe containere cu destinația Republica Moldova, care urmau să ajungă în porturile ucrainene, au fost redirecționate spre portul Constanța. Pentru a asigura livrarea acestor mărfuri către punctele de destinație, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii al României permite operatorilor de transport din Republica Moldova să preia aceste containere din portul Constanța, inclusiv transportarea acestora fără autorizațiile speciale necesare.
Derogările se aplică pentru vehiculele rutiere înmatriculate în Republica Moldova, în următoarele condiții:

  1. vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul tractor înmatriculat în Republica Moldova, indiferent de țara de înmatriculare a semiremorcii tractate de acestea;
  2. vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 47,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  3. vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 50,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  4. punctul de origine al traseului este portul Constanța, iar destinația finală a traseului pe teritoriul României este Albița PTF;
  5. traseele autorizate în aceste cazuri vor fi:
  • Portul Constanța - DN 39 - Agigea - DN 39 - A4 - DN 2A - Mihail Kogălniceanu - DN 2A - Hârșova - Giurgeni - DN 2A - Țăndărei - DN 21A - Bărăganul - DN 21 - Brăila - MG BR - DN 2B - Galați - DN 26 Murgeni - DN 24A - Huși - DN 24B - Albița PTF – (aproximativ 423 km);
  • Portul Constanța - DN 39 - Agigea - DN 39 - A4 - DN 2A - Mihail Kogălniceanu - DN 2A - Hârșova - Giurgeni - DN 2A - Țăndărei - DN 2A - Slobozia - DN 2A - Urziceni - DN 2 - Râmnicu Sărat - DN 2 - Tișița - DN 24 - varianta ocolire Tecuci - DN 24 - Bârlad - DN 24 - Crasna - DN 24B - Huși - DN 24B - Albița PTF (aproximativ 520 km.)

Ordinul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii al României nr. 228 din 02.03.2022 cu privire la aprobarea unor derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute în anexa nr. 1 și nr. 2 la Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 1836/2018 pentru aprobarea unor tarife aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A. este prezentat în atașament.

Sursa: anta.gov.md

⚡️Urmărește știrile Agroexpert pe-> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!