Blocarea canalului Suez a fost o lovitură dură dată industriei navale de transport, iar costurile acumulate în urma incidentului sunt uriașe. Aproximativ 12% din comerțul global, aproximativ un milion de barili de petrol și 8% din gazul natural lichefiat, traversează zilnic canalul. Președintele Consiliului de Administrație SCA, Osama Rabie, a declarat că fiecare zi de blocaj a însemnat o pierdere de 15 milioane de dolari pentru canal.
Înainte de izbucnirea pandemiei, navele care treceau prin Canalul Suez, aduceau venituri care reprezentau 2% din PIB-ul Egiptului, potrivit agenției de rating Moody's. Datele publicate de jurnalul Lloyd's List arătau că blocarea canalului a oprit activități comerciale de 9,6 miliarde de dolari în fiecare zi, adică 400 de milioane de dolari pe oră și aproximativ 6,7 milioane pe minut.
Compania de asigurări Allianz a anunțat vineri că analiza lor estimează costurile globate ale blocajului între 6 și 10 miliarde de dolari pe săptămână.
Totodată, potrivit brokerului naval Braemar ACM, costul închirierii navelor care să transporta marfă către și din Asia și Orientul Mijlociu a crescut cu 47%, la 2,2 milioane de dolari. Anumite nave au fost redirecționate pentru a ocoli Canalul Suez, adăugând 8 zile până la destinație și noi costuri.
Adevăratul impact al blocajului va putea fi evaluat abia când Canalul Suez va fi complet eliberat și comerțul reluat în totalitate.
Reamintim că astăzi cargobotul ”Ever Given” a fost deblocat, iar navele mai mici au început deja să tranziteze canalul lung de 193 de kilometri, dar la coadă s-ar afla deja circa 450 de nave.
⚡Urmărește știrile Agroexpert -> pe Telegram!