Nivelul Râului Mississippi, de-a lungul căruia sunt transportate încărcături cu alimente, lemn, cărbune şi oţel din SUA către pieţele din întreaga lume, este în scădere din cauza secetei, provocând o încetinire dramatică a traficului într-un moment critic la nivel mondial, potrivit Bloomberg.
Seceta a epuizat nivelul apei în râuri atât de mult încât în unele locuri șlepuri se blochează. O companie de transport maritim a spus că nivelurile scăzute ale apei au cauzat impacturi severe asupra transportului maritim nemaivăzut din 1988. Este o preocupare majoră pentru transportul de mărfuri dintr-un bazin fluvial care produce 92% din exporturile agricole ale lumii, în special în timpul sezonului recoltei.
Râul Mississippi este principala arteră de export a culturilor din America, cu șlepuri acoperite pline de cereale care plutesc către terminalele de-a lungul Golfului Mexic. De asemenea, petrolul și oțelul importat trec prin secțiuni ale căii navigabile, la fel ca și îngrășământul din New Orleans. Seceta – și nivelul scăzut al apei pe care îl aduce – pun în pericol acest comerț. În 2012, de exemplu, seceta a dus la pierderi de 35 de miliarde de dolari pentru Statele Unite, inclusiv închiderea râului de trei ori.
Principalul operator de barje din SUA, Ingram Barge Co., a declarat că nivelurile scăzute ale apei afectează o parte a rețelei sale operaționale de sub Baton Rouge, Louisiana.
„Condițiile cronice de apă scăzută în întregul sistem fluvial interior au avut un efect negativ asupra multor oameni care depind de râu”, a declarat șeful executiv John Roberts într-un e-mail de joi.
O barjă transportă 1 de tone de marfă uscată, echivalentul a 750 de camioane. O remorcă care transportă 70 șlepuri poate transporta peste 15 de busheli de cereale și peste 900 de milioane de galoane de lichid, potrivit Corpului Inginerilor Armatei SUA. Prețurile de livrare au crescut vertiginos în ultimele săptămâni.
Potrivit Serviciului Parcurilor Naționale, aproximativ 60% din toate cerealele exportate din Statele Unite sunt transportate pe râu prin New Orleans și portul din sudul Louisiana. Dulceața vine în timp ce fermierii se află în mijlocul recoltei de toamnă, exact când vor trebui să tragă o mulțime de recolte pe calea navigabilă. Închiderea ar putea duce la scăderea exporturilor. Amenințarea lovește deja prețurile futures la soia, care au scăzut joi la minimul din două luni.
„Este extrem de grav din cauza perioadei din an – exact atunci are loc deplasarea sezonieră a boabelor de soia”, a declarat Alan Barrett, director de consultanță și cercetare la Higby Barrett, din Memphis.
Volumul pe căile navigabile este efectiv cu 45% mai mic decât în mod normal, deoarece fiecare barcă împinge mai puține șlepuri și fiecare șlep transportă mai puține decât ar fi în mod normal, a spus el.
⚡️Следите за новостями Agroexpert в -> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!