
Asociația Națională a Apicultorilor împreună cu Asociația Exportatorilor de Produse Apicole din Republica Moldova și-au setat un scop comun de a promova brandul de țară – „Miere de Moldova”, la cel de-al 49-lea Congres Internațional Apimondia 2025, desfășurat la Copenhaga, Danemarca în perioada 23-27 septembrie. Se poate de spus că efortul le-a fost răsplătit, căci produsele moldovenești s-au bucurat de o atenție deosebită din partea vizitatorilor, printre care și președintele Federației Internaționale Apimondia, Jeff Pettis. Pe durata expoziției, mierea moldovenească a fost înalt apreciată, ba mai mult, potențialii cumpărători și distribuitori internaționali și-au arătat disponibilitatea de a stabili relații de colaborare cu Asociația Exportatorilor de Produse Apicole din Republica Moldova.
Vitalie Popa a subliniat că brandul de țară „Miere de Moldova” sau „Honey of Moldova” este o garanție a calității, a originii controlate și a respectării celor mai bune practici apicole. Producătorii care au înțeles că pe piețele externe nu poate ajunge decât un produs bun, respectă toate regulile impuse de standardele internaționale privind calitatea producției. Altfel nu au nici o șansă pentru a putea utiliza sigla „Honey of Moldova”.
„Consumatorii internaționali au o încredere mare în mierea moldovenească. Brandul „Honey of Moldova” nu este doar o etichetă, ci o garanție a calității, a originii controlate și a respectării celor mai bune practici apicole. Am avut mulți vizitatori, care au rămas plăcut impresionați de toate produsele noastre expuse, mai ales în contextul crizei de producție din sector, în toată Europa. Dar brandul de țară „Miere de Moldova” înseamnă o identitate vizuală puternică pentru a demara parteneriate solide prin care vom obține recunoașterea mierii moldovenești pe piața globală. Faptul că avem o calitate garantată, putem pretinde și la un preț pe potrivă. Mai există încă reticiența față de prețul solicitat, noi ne-am dori să obținem un preț de 2,9 – 3 euro per kilogram, dar deocamdată mai așteptăm propunerea de oferte. Ne-am dori să obținem un preț bun ca să le putem majora oferta noastră cu cel puțin 5 lei la kilogram pentru apicultorii locali. S-ar părea că adausul de 5 lei e puțin, dar totuși 2 euro e un preț bun ținînd cont de condițiile meteo care au cauzat pagube sectorului apicol în acest an. Totuși mai așteptăm un pic până definitivăm ofertele de preț, pentru că între 4 și 8 octombrie 2025 vom fi prezenți și în cadrul expoziției internaționale Anuga 2025, la Cologne, Germania, de asemenea cu brandul de țară – „Miere de Moldova”, dar împreună cu Asociația „Moldova Fruct”, a declarat Vitalie Popa, președintele Asociației Exportatorilor de Produse Apicole din Republica Moldova.
Faptul că produsele apicole din Republica Moldova sunt de o calitate înaltă este un lucru știut, însă recunoașterea internațională în cadrul Congresului Apimondia 2025 confirmă încă o dată că apicultorii noștri, în pofida tuturor provocărilor, reușesc să producă o miere prețioasă.
„Suntem onorați să anunțăm că brandul „Honey of Moldova” a primit apreciere din partea domnului Jeff Pettis, președintele Federației Internaționale Apimondia. Această distincție confirmă eforturile depuse de apicultorii din Republica Moldova pentru a promova un produs de calitate, autentic și valoros la nivel global. Recunoașterea obținută demonstrează că mierea moldovenească își consolidează poziția pe piețele internaționale, fiind apreciată nu doar pentru gustul deosebit, dar și pentru calitatea sa garantată de apicultorii noștri dedicați. Adresăm mulțumiri tuturor celor care contribuie la dezvoltarea sectorului apicol din Republica Moldova și la promovarea brandului Honey of Moldova ca simbol al muncii, tradiției și excelenței. De asemenea, mulțumim pe această cale partenerilor noștri, Agenția de Investiții din Moldova și Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), pentru suportul oferit și contribuția la promovarea mierii moldovenești pe plan internațional”, a subliniat Ion Maxim, președintele Asociației Naționale a Apicultorilor din Republica Moldova.