„Am stabilit câteva contacte cu companii prestigioase din România care au rămas interesați de articolele de mobilă fabricate de noi. Acum realizăm o comandă pentru una dintre companiile din cadrul misiunii, pe care urmează să o livrăm în aceste zile.Misiunea de Export ne-a oferit posibilitatea să stabilim legături cu importatorii și să ne conformăm cerințelor lor pentru a fi atractivi ca parteneri de export”, susține Tudor Tutunaru, directorul unei companii autohtone de mobilă care își exportă produsele în România și Franța.
„Suntem conștienți de dificultățile economice actuale prezente în multe sectoare economice și acest lucru însemna că trebuie să devenim mai proactivi și mai pregătiți să ne ajustăm la noile realități atât prin reconceptualizarea strategiilor de marketing și promovare, cât și prin sporirea capacității de conectare la eCommerce și utilizarea platformelor online. Programul Export Mission vine în întâmpinarea exportatorilor, oferind oportunitatea de a spori și diversifica exporturile din sectoarele cheie ale Republicii Moldova pe piețele europene, prin intermediul identificării partenerilor relevanți și a stabili contracte de livrări de export” afirmă Rodica Verbeniuc, șefa Agenției de Investiții de la Chișinău.
Potrivit Biroului Național de Statistică, exportul de produse în anul precedent a scăzut cu 11,5%, astfel pentru a-ți mări volumul de export, producătorii autohtoni au nevoie de platforme sigure prin care să stabilească legături cu potențialii importatori. Menționăm că Republica Moldova are în prezent aproape 400 de producători activi în industria mobilă și angajează în acest sector peste 5 300 de persoane. În top cinci destinații de export a mobilei din Moldova sunt Germania, România, Polonia, Cehia și Olanda.