În portul Constanța, docherii lucrează de luni de zile la încărcarea cerealelor ucrainene pe vasele de transport, în plus față de cantitățile de grâne din România și din alte țări fără ieșire la mare pe care le încărcau în mod normal, scrie Reuters. Cu toate că Moscova și Kievul au ajuns la o înțelegere cu privire la transportul în siguranță a cerealelor ucrainene prin trei dintre porturile rămase sub controlul ucrainenilor, operatorii români se așteaptă ca livrările de grâne din Ucraina să continue până când acordul semnat în Turcia va putea fi implementat în totalitate.
Noi mărfuri ajung în continuu la Constanța. Ruta de export prin portul românesc de la Marea Neagră este una din puținele opțiuni pe care Ucraina le are la dispoziție pentru a-și transporta cerealele în alte țări.
Exportatorii au livrat 1,46 de milioane de tone de grâu ucrainean prin portul Constanța de când Rusia a invadat Ucraina în februarie, ceea ce a blocat porturile ucrainene de la Marea Neagră.
Prima navă cu grâne a plecat luni din portul Odesa după ce Ucraina și Rusia au ajuns la un acord cu privire la transportul cerealelor ucrainene prin trei dintre porturile rămase sub controlul Kievului. Nava Razoni, sub pavilion Sierra Leone, a ajuns marți la Istanbul unde a fost inspectată de o echipă de reprezentanți turci, ruși, ucraineni și ONU, urmând apoi să plece spre Liban, destinația finală.
În România, grâul ajunge cu trenul, cu camionul sau cu barja din Reni și Izmail, porturile ucrainene de la Dunăre. Comvex, un operator portuar românesc, a spus că va încărca două vase până la finalul săptămânii – una va transporta 30.500 de tone de porumb ucrainean și românesc în Libia, iar cea de-a doua va fi încărcată cu 45.000 de tone de porumb din Ucraina care va fi exportat în Iran.
⚡️Следите за новостями Agroexpert в -> Telegram | Viber | Facebook | Instagram | News letter!