Articole

Programul „Export Morning” a dedicat o ediţie Federației Ruse

Marketingul eficient poate crește exporturile de produse autohtone în Federația Rusă, iar promovarea intensă este soluția antreprenorilor din Republica Moldova pentru a face față concurenței acerbe de pe cea mai mare piață din CSI. Aceasta este concluzia celei de-a 8-a sesiuni din cadrul programului „Export Morning”, cu genericul „Tradiție și potențial”, desfășurată joi de către Agenția de Investiții, transmite MOLDPRES.

În contextul pandemiei, programul lansat anul trecut continuă online și are scopul de a oferi antreprenorilor moldoveni suport complex – informativ și practic – pentru a accede pe piețele externe. Sesiunea dedicată exporturilor în Rusia a întrunit experiența de comerț bilaterală pre-pandemie, situația actuală și viziunea de viitor privind exporturile pe această piață, din perspectiva companiilor locale, care reprezintă sectoarele de top pentru export.

„Exporturile către Federația Rusă pentru anul 2019 însumează circa 250 milioane de dolari SUA, iar în comparație cu anul 2018 au crescut cu 14,32%. În speranța sporirii cifrelor menționate, Republica Moldova și Federația Rusă continuă să dezvolte cadrul legal al cooperării bilaterale moldo-ruse, care constă din 162 de documente bilaterale și 28 de acorduri de cooperare cu regiunile ruse. Astfel, Agenția de Investiții are toată deschiderea de a susține businessul în efortul său de a se promova, de a identifica noi căi de acces și de a face față competitivității de pe piața Federației Ruse”, a estimat Rodica Verbeniuc, directorul general al Agenției de Investiții.

Rusia se clasează pe locul doi printre principalii parteneri comerciali ai Republicii Moldova la nivel mondial, fiind în anul 2019 al 3-lea partener de export și al 2-lea partener de import.

„Există perspective evidente de colaborare economică dintre Rusia și Republica Moldova. Din 2014 crește constant importul de produse din Moldova, ceea ce, în opinia noastră, demonstrează calitatea înaltă și prețurile competitive față de produsele rusești”, a relevat Vladislav Darvai, reprezentant comercial al Federaţiei Ruse în Republica Moldova.

Importul global al Federației Ruse a crescut cu 9% în perioada 2015-2019. Rusia este cea mai mare economie din CSI și are un potențial imens, însă producătorii trebuie să fie pregătiți să facă față concurenței.

Potrivit Oxanei Greceanîi, ministru-consilier în cadrul Ambasadei Republicii Moldova în Federația Rusă,  piața Rusiei are un mare volum de produse importate, inclusiv europene.

„De aceea, una dintre cele mai mari probleme ale antreprenorilor moldoveni care vor să ajungă pe această piață este lipsa marketingului și a implicării personale. Este important să participe mai des la expoziții și să-și promoveze produsele, pentru că posibilitățile concurenței sunt extrem de mari, iar producătorii noștri trebuie să demonstreze că sunt mai buni, atât prin prisma prețului, cât și prin cea a calității”, a menţionat Oxana Greceanîi.

„Export Morning” a fost lansat în 2019 la inițiativa Agenției de Investiții și are scopul de a oferi antreprenorilor moldoveni suport complex  pentru a accede pe piețele externe. În acest an, partener al Programului „Export Morning” este proiectul Agricultura Performantă în Moldova al Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID) Moldova.

Ediția actuală a programului a fost precedată de sesiunile dedicate  potențialului de export din România, Polonia, Bulgaria, Germania, Italia, Cehia și China. 

Sursă: Agroexpert

⚡️ Urmărește știrile Agroexpert pe ->  Telegram  |  Viber  |  Facebook  |  Instagram  |  News letter!